Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
170201004101KELAM TARİHİZorunlu242
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
- أن يتعرف الطالب على التطور التاريخي لعلم الكلام. - أن يتعرف الطالب على ظروف نشأة الفرق وأهم الأصول والأفكار والآراء التي نادت بها.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
د. خالد حقي
Öğrenme Çıktıları
11 Öğrenciler islamın ana kaynaklarından (Kuran ve Sünnet) itikadi konuları öğrenme fırsatı yakalar. 2 Öğrenciler islamın ana kaynaklarından (Kuran ve Sünnet) itikadi konuları öğrenme fırsatı yakalar. 3 İtikadi konuların neler olduğunu ve bunlarla ilgili temel bilgileri edinebilmek için naklin ve aklın birlikte kullanılacağını kavrarlar. 4 İtikadi konuların neler olduğunu ve bunlarla ilgili temel bilgileri edinebilmek için naklin ve aklın birlikte kullanılacağını kavrarlar. 5 İnancın teşekkülünde imanın önemini ögeleriyle birlikte öğrenme fırsatı yakalarlar 6 İnancın teşekkülünde imanın önemini ögeleriyle birlikte öğrenme fırsatı yakalarlar 7 İman,amel,ahlak birlikteliğini mümin hayatında gerçekleştirmenin usullerini ve temel bilgilerini kavrarlar 8 İman,amel,ahlak birlikteliğini mümin hayatında gerçekleştirmenin usullerini ve temel bilgilerini kavrarlar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
لا يوجد
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
لا يوجد
Dersin İçeriği
تتناول هذه المادة التعريف بعلم الكلام ومشروعية البحث فيه. وعرض للمراحل التاريخية التي مرت بها ونشأة الفرق. وبيان علاقة علم الكلام بغيرها من العلوم
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1التعريف بعلم الكلاملا يوجيدلا يوجد
2علم الكلام: (الغاية-المنهج الموضوع- علاقته بالعلوم الأخرى)لا يوجدلا يوجد
3علم الكلام: (التسميات-حكم الاشتغال به)لا يوجدلا يوجد
4مراحل تاريخ علم الكلام (المرحلة الأولى)لا يوجدلا يوجد
5المرحلة الثانية (الحشوية-الحنابلة الظاهرية)لا يوجدلا يوجد
6The second stage (Ash'ari-Maturidi)لا يوجدلا يوجد
7the first examلا يوجدلا يوجد
8The second phase (Ismaili-Mu'tazila)لا يوجدلا يوجد
9The second stage (the Mu'tazilah- ALESMAELEA )لا يوجدلا يوجد
10The second stage (-Kharijites _ Zaidi)لا يوجدلا يوجد
11The third stage: mixing with philosophy, the fourth stage: the stage of stagnationلا يوجدلا يوجد
12الدليل العقلي عند المتكلمينلا يوجدلا يوجد
13الدليل النقلي عند المتكلمينلا يوجدلا يوجد
14الامتحان النهائيلا يوجدلا يوجد
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
المدخل إلى دراسة علم الكلام د. حسن محمود الشافعي دراسات في تاريخ علم الكلام والفلسفة د. رشدي راشد المرجع في تاريخ علم الكلام زابينه شميتكه- مجموعة من المؤلفين. ترجمة: أسامة شفيع السّيد
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
لا يوجد
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14114
Bireysel Çalışma141,521
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma144
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma166
Okuma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)75
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr