Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170201002102 | MANTIK | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
- أن يقف الطالب على نشأة علم المنطق ودخوله إلى البلاد الإسلامية وقول الإسلام فيه
- أن يتعرف الطالب المبادئ والتصورات
- المساهمة في تكوين عملية تفكير صحيحة.
- أن تتكون لدى الطالب معرفة بالتعريف الصحيح وشروطه.
أن تتكون لدى الطالب معرفة جيدة بمبحث الكليات الخمس.
_ أن تتكون لدى الطالب القدرة على الاستدلال على الأشياء |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
د. خاد حقي |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1 İslam dünyasındaki geleneksel mantık kaynaklarındaki bilgilere ulaşma becerisi ve araştırma teknikleri kazanılır.
2 İslam dünyasındaki geleneksel mantık kaynaklarındaki bilgilere ulaşma becerisi ve araştırma teknikleri kazanılır.
3 Mantık tarihinden kısaca haberdar olur.
4 Mantık tarihinden kısaca haberdar olur.
5 Tanım teorisi kavranır ve öğrenci onu uygulayarak yeni tanımlar üretebilir.
6 Tanım teorisi kavranır ve öğrenci onu uygulayarak yeni tanımlar üretebilir.
7 Önermeler arası ilişkiler kavranır.
8 Önermeler arası ilişkiler kavranır.
9 Basit dini argümanların sembolleştirilmesi ve onların denetlenmesi öğrenilir.
10 Basit dini argümanların sembolleştirilmesi ve onların denetlenmesi öğrenilir.
11 Öğrenci mantığın Hukuk, Kelam ve Felsefede kullanım yöntemlerinden haberdar olur.
12 Öğrenci mantığın Hukuk, Kelam ve Felsefede kullanım yöntemlerinden haberdar olur. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
لايوجد |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
لا يوجد |
Dersin İçeriği |
تقوم هذه المادة على تعرفة الطالب بنشأة المنطق وتاريخ دخوله إلى العالم الإسلامي، والتعرف على قوانين التفكير الصحيحة، وإنشاء القياس المنطقي. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | مدخل إلى علم المنطق | | | 2 | أنواع العلم | | | 3 | المفرد والمركب | | | 4 | الكلي والذهني | | | 5 | النسب الأربعة | | | 6 | الكليات الخمس | | | 7 | الامتحان الأول | | | 8 | التعريفات | | | 9 | شروط التعريف | | | 10 | الاستدلال | | | 11 | أقسام القضية الحملية | | | 12 | أقسام الشرطية المتصلة والمنفصلة | | | 13 | التناقض | | | 14 | الامتحان النهائي | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
المفتاح في علم المنطق الأستاذ أدهم العامسي
ضوابط المعرفة الشيخ عبد الرحمن حسن حبنكة الميداني
المنطق الشيخ محمد رضا المظفر |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | لا يوجد |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1,5 | 21 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|