Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9900000213TÜRK DİLİ - IIZorunlu242
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türk Dili: Yazılı Anlatım-Sözlü Anlatım dersi; dilin tanımı, ortaya çıkışı; Türkçenin tarihsel dönemleri ve bugünkü yayılma alanları, dilbilgisi konuları üzerine odaklanır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrencilerin dilbilgisi ve yazım kurallarını öğrenerek içselleştirmeleri sağlanır
2Öğrencilere farklı konularda dilekçe yazabilmeleri öğretilir
3Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma becerileri geliştirilir.
4Öğrenciler farklı diller ve kültürlerle ilgili yeni bilgiler edinirler
5Anlatım türleri hakkında bilgi sahibi olma
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Türk Dili: Yazılı Anlatım-Sözlü Anlatım dersi; dilin tanımı, ortaya çıkışı; Türkçenin tarihsel dönemleri ve bugünkü yayılma alanları, dilbilgisi konuları üzerine odaklanır
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dilekçe, anlatım bozuklukları: Anlama dayalı bozukluklaryokyok
2Yapıya dayalı anlatım bozuklukları, anlatım ve anlatımın ilkeleri, kompozisyonun iç ve dış unsurları.yokyok
3Anlatım türleri ( Dilekçe, özgeçmiş/cv, mektup)yokyok
4Anlatım türleri (Deneme, söyleşi, röportaj)yokyok
5Anlatım türleri (Anı, eleştiri, gezi yazısıyokyok
6Anlatım türleri (Makale)yokyok
7Tiyatro; türleri, çağdaş tiyatro biçimleri, Türk tiyatrosu, çağdaş Türk tiyatrosu, tiyatronun unsurlarıyokyok
8Şiir; türleri ve Türk Edebiyatında şiir.yokyok
9Köşe Yazısı (Fıkra); Öykü; ögeleri, türleri ve Türk Edebiyatında öykü.yokyok
10Roman; türleri, Türk Edebiyatında Roman.yokyok
11Yazılı anlatım türleri(Günlük, yaşam öyküsü)Destan, efsane, masal, fabl. Yardımcı tür ve teknikler (Özetleme, not alma, fişleme, rapor, tutanak).yokyok
12Konuşma ve sözlü anlatım, konuşmanın unsurları, ilkeleri, konuşma yetersizlikleriyokyok
13sözlü anlatım türleri.yokyok
14Hazırlıksız konuşmalar.yokyok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Prof.Dr. Coşkun Ak, Türk Dili, Nobel Yayınları, Ankara, 2006
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bireysel Çalışma12020
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)62
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1444444444444444
ÖÇ2444444444433333
ÖÇ3344444444433334
ÖÇ4444444444333333
ÖÇ5333333444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr