Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9900000106 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ -I | Zorunlu | 2 | 3 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Modern Türkiye’nin doğuşu ve gelişimi, -Bağımsızlık savaşı, Atatürk ilke ve inkılapları ve Atatürkçü düşünce hakkında doğru bilgiler vermek. -Türk gençliğini Atatürkçü düşünce doğrultusunda yetiştirmek ve güçlendirmek -Ülke, millet ve devletimizin bölünmez bütünlüğü bilincinin kazandırılması |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dersin amacı ve İnkılâp Kavramı | 2 | Osmanlı İmparatorluğu’nun Yıkılışı ve Türk İnkılâbını Hazırlayan Sebeplere Toplu Bakış. | 3 | Osmanlı İmparatorluğu neden parçalandı? Anlayalım. | 4 | İşgaller Karşısında Memleketin Durumu ve Mustafa Kemal Paşa’nın Tepkisinin öğrenilmesi | 5 | Mustafa Kemal Paşa’nın Samsun’a Çıkışı ,Kongreler Yolu ile Teşkilatlanma amacı ve değerlendirilmesi | 6 | T.B.M.M. nin açılması ve İstiklâl Savaşının Yönetimini Ele Alması değerlendirildi. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Osmanlı İmparatorluğunun yıkılışı ve Türk inkılabını hazırlayan sebebler, Mustafa Kemal Paşa’nın Samsun’a çıkışı, Kongreler yolu ile teşkilatlanma, Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin açılışı, İstiklal Savaşı ve Lozan Barış Anlaşma |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin amacı ve İnkılâp Kavramı. | | | 2 | Osmanlı İmparatorluğu’nun Yıkılışı ve Türk İnkılâbını Hazırlayan Sebeplere Toplu Bakış. | | | 3 | Osmanlı İmparatorluğu’nun Parçalanması. Mondros Ateşkes Antlaşması | | | 4 | Mustafa Kemal Paşa’nın Samsun’a Çıkışı | | | 5 | Kongreler Yolu ile Teşkilatlanma | | | 6 | Kuvay-ı Milliye ve Misak-ı Milli | | | 7 | ara sınav | | | 8 | T.B.M.M. nin Açılması | | | 9 | T.B.M.M. nin İstiklâl Savaşının Yönetimini Ele Alması | | | 10 | Doğu ve Güney cephesi | | | 11 | Sakarya Savaşı | | | 12 | Eğitim ve Kültür Alanında Milli Mücadele, Sosyal ve İktisadi Alanda Milli Mücadele | | | 13 | Mudanya’dan Lozan’a | | | 14 | final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
-NUTUK MUSTAFA KEMAL ATATÜRK |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 4 | 1 | 4 |
Soru-Yanıt | 5 | 2 | 10 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 6 | 6 |
Beyin Fırtınası | 2 | 4 | 8 |
Bireysel Çalışma | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 3 | 1 | 3 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | ÖÇ5 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | ÖÇ6 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|