|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 22110070100 | RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ | Zorunlu | 4 | 7 | 10 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bireyin, ailenin ve toplumun hemşirelik süreci doğrultusunda ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliği girişimleriyle karşılanabilecek sağlık gereksinimlerini belirleyebilme, ruh sağlığını koruma ve geliştirme, psikiyatrik bozukluğu olan hastaların bakımı konusunda bilgi ve beceri kazandırma. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Ruh sağlığı alanına temel kavramlar bilecek | 2 | Ruh sağlığının korunması, ruh sağlığına ilişkin kavramları bilme, başetme mekanizmalarını tanımlayabilecek | 3 | Gelişim dönemi özelliklerini tanımlayabilecek, ruh sağlığı hemşiresinin gelişim dönemi özelliklerine ilişkin bilgisini uygulama alanına uyarlayabilecek | 4 | Ruh sağlığı bozukluklarının tanınmasında ekibin bir üyesi olarak sorunun çözüm aşamasında etkin rol oynayabilecek | 5 | Birinci, ikinci, üçüncü düzey sağlık hizmetlerinde psikiyatri hemşiresinin görev ve rollerini tanımlayabilecek | 6 | Ruh sağlığı konusunda birey ve topluma eğitim verebilecek | 7 | Psikopatolojileri ve tedavi yaklaşımlarını ve kullanılan ilaçları bilecek | 8 | Psikopatolojilere özel hemşirelik girişimlerini planlayıp uygulayabilecek | 9 | Psikiyatri hemşireliği kuramları, felsefesi, ilkeleri, standartları ve rollerini
tanımlayabilecek. | 10 | Psikiyatri hemşireliği kuramları, felsefesi, ilkeleri, standartları ve rollerine ilişkin
özgün bakış açısı geliştirecek. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği dersinden başarılı olmak | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | yok | Dersin İçeriği | Psikiyatrik hemşirelik tanıları, Ruh sağlığı ve hastalıklarına genel bakış, Ruhsal durumun değerlendirilmesi, Ruh sağlığı ve hastalıklarında hemşirelik süreci, Psikiyatrik epidemiyoloji, Bilişsel çarpıtmalar, Savunma mekanizmaları, Ruh sağlığı ve hastalıklarında ortam-iletişim, Psikososyal kuramlar ve kavramlar, Kişilik bozuklukları, paranoid, Şizofreni, Nevroz-somatoform ve disosiyatif bozukluklar, Duygudurum bozuklukları, Özkıyım, Yeme-uyku bozuklukları, Organik ruhsal bozukluklar, Cinsel uyum bozuklukları, Çocukluk dönemi ruhsal sorunlar, Fiziksel hastalıklarda verilen psikososyal tepkiler, Yaşlılık dönemi ruh sağlığı, Madde bağımlılığı ve ruhsal sorunlar, Ruhsal bozukluklarda tedavi yöntemleri, Toplum Ruh Sağlığı, Psikiyatrik Sendromlar . | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Psikiyatrik hemşirelik tanıları, Ruh sağlığı ve hastalıklarına genel bakış, Toplum Ruh Sağlığı | | | 2 | Ruhsal durumun değerlendirilmesi, Ruh sağlığı ve hastalıklarında hemşirelik süreci | | | 3 | Psikiyatrik epidemiyoloji, Bilişsel çarpıtmalar, Savunma mekanizmaları | | | 4 | Ruh sağlığı ve hastalıklarında ortam-iletişim, Psikososyal kavramlar | | | 5 | Kişilik bozuklukları, paranoid | | | 6 | Şizofreni, Nevroz-somatoform ve disosiyatif bozukluklar | | | 7 | Duygudurum bozuklukları | | | 8 | Özkıyım, Psikiyatrik Sendromlar | | | 9 | Yeme-uyku bozuklukları | | | 10 | Organik ruhsal bozukluklar | | | 11 | Cinsel uyum bozuklukları, Çocukluk dönemi ruhsal sorunlar | | | 12 | Fiziksel hastalıklarda verilen psikososyal tepkiler, Yaşlılık dönemi ruh sağlığı | | | 13 | Madde bağımlılığı ve ruhsal sorunlar | | | 14 | Ruhsal bozukluklarda tedavi yöntemleri. | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ruh sağlığı ve Hastalıkları hemşireliği bakım sanatı- Olcay ÇAM, Esra ENGİN
Ruh sağlığı ve bozuklukları Cilt I-II - Orhan ÖZTÜRK-Aylin ULUŞAHİN
Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliğinin Temelleri- Celale TANGÜL ÖZCAN- Nermin GÜRHAN
Psikososyal Hemşirelik Genel Hasta Bakımı İçin- Fatma ÖZ- Meral DEMİRALP | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | dönem içi staj uygulaması |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Quiz | 1 | 10 | 10 | Derse Katılım | 1 | 10 | 10 | Uygulama/Pratik | 1 | 40 | 40 | Problem Çözümü | 1 | 10 | 10 | Tartışma | 1 | 15 | 15 | Soru-Yanıt | 1 | 20 | 20 | Takım/Grup Çalışması | 1 | 20 | 20 | Gözlem | 1 | 10 | 10 | Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 50 | 50 | Rapor Sunma | 1 | 10 | 10 | Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 | Rapor | 1 | 10 | 10 | Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ7 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|