|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 22110050100 | DOĞUM VE KADIN HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ | Zorunlu | 3 | 5 | 10 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin, kadının tüm yaşam dönemlerinde
üreme sağlığını koruyup geliştirmek, bozulduğu durumlarda bütüncül yaklaşımla
bakım gereksinimlerini karşılamak ve bunun için gerekli bilgi ve beceri
kazanmalarını sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Dünyada ve Türkiye’de kadının konumunu ve kadın sağlığı sorunlarını kavrar. | 2 | Yaşam dönemlerine göre kadın üreme sağlığında hemşirenin rolünün önemini kavrar. | 3 | Sağlıklı/hasta kadın ve aileyi bütüncül yaklaşımla değerlendirebilir. | 4 | Sağlıklı/hasta kadın, fetüs ve yenidoğanın bakım gereksinimlerini saptayabilir | 5 | Sağlıklı/hasta kadın, fetüs ve yenidoğana yönelik yasal ve etik konuları bilmesi, mesleki etik ilke ve standartlara uygun davranabilir. | 6 | Sağlıklı/hasta kadın, fetüs ve yenidoğana yönelik eğitim ve araştırmalarda rol alabilir. | 7 | Sağlıklı/hasta kadın, fetüs ve yenidoğanın bakım gereksinimlerini karşılamak üzere hemşirelik bakımını planlayabilir, uygulayabilir ve değerlendirebilir. | 8 | Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme becerisi kazanır. | 9 | Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme becerisine sahip olur. | 10 | Doğum Kadın Hastalıkları Hemşireliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme yeterliliği kazanır. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Cerrahi hastalıkları hemşireliği dersinden başarılı olmaktır. | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | yok | Dersin İçeriği | Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliğine Giriş, Kadın Sağlığı İle İlgili Bazı Temel Kavramlar, Cinsel
Sağlık/Üreme Sağlığı, Toplumsal Cinsiyet, Üreme Sisteminin Anatomisi, Üreme Sisteminin Fizyolojisi,
Gamotogenez, Kromozom ve Gen Anomalileri, Gebeliğin Oluşumu ve Fetusun Fizyolojisi, Gebelikte
Annenin Fizyolojisi, Gebelikte Anneyi Değerlendirme, Fetal Sağlığı Değerlendirme, Doğum Öncesi
Bakım, Gebelikte Beslenme, Gebeliğin Psikososyal ve Kültürel Boyutu, Riskli Gebelikler, Doğum Eylemi,
Doğum Eyleminde İzlem ve Bakım, Riskli Doğum Eylemi, Yenidoğanın Fizyolojisi ve Bakımı, Özel
Bakım Gerektiren Yenidoğan, Doğum Sonu Dönem, Doğum Sonu Bakım, Yenidoğanın Beslenmesi,
Doğum Sonu Dönemde Riskli Durumlar, Aile Planlaması, İnfertilite ve Yardımcı Üreme Teknikleri, Kadın
Hayatının Devreleri, Üreme Sistemi Enfeksiyonları ve CYBH, Üreme Siklusu Anomalileri, Üreme Organlarının Yapısal ve Fonksiyonel Bozuklukları, Beningn Jinekolojik Değişimler, Jinekolojik Kanserler,
Meme Neoplazileri, Jinekolojide Tanı, Tedavi ve Bakım | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Kadın Sağlığı ile İlgili Temel Kavramlar ve Kadın Sağlığının Önemi, .Kadın ve Erkek Üreme Sistemi Anatomisi Üreme Sisteminin Fizyolojisi | | | 2 | Genetik Danışmanlık ve Prenatal Tanı, Gebeliğin oluşumu ve Fetüsün fizyolojisi | | | 3 | Gebelikte Annede Olan Değişiklikler | | | 4 | Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi, Doğum Öncesi Bakım ve İzlem | | | 5 | Riskli Gebelikler ve Hemşirelik Yaklaşımı | | | 6 | Normal Doğum Eyleminin Fizyolojisi, Doğum Eyleminde İzlem ve Bakım | | | 7 | Riskli Doğum Eylemi ve Hemşirelik Yaklaşımı | | | 8 | arasınav | | | 9 | Normal Yenidoğanın Fizyolojisi, Laktasyon ve Emzirme | | | 10 | Normal Doğum Sonu Dönem ve Hemşirelik Yaklaşımı, Doğum Sonu Dönemde Riskli Durumlar ve Hemşirelik Yaklaşımı | | | 11 | Aile Planlaması, İnfertilite, Klimakterium ve Menopoz | | | 12 | Üreme Siklusu Anomalileri, Üreme Organlarının Yapısal ve Fonksiyonel Bozuklukları | | | 13 | Jinekolojik Tanı ve Tedavi Yöntemleri, Jinekolojik İyi Huylu Tümörlerde Korunma, Erken Tanı, Tedavi ve Hemşirelik | | | 14 | Jinekolojik Kötü Huylu Tümörlerde Korunma, Erken Tanı, Tedavi ve Hemşirelik Bakımı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | -Taşkın L (2016). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği.. Akademisyen Tıp Kitabevi, 13.Baskı, Ankara
-Beji NK (2015). Hemşire ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları. Nobel Tıp Kitabevleri,
İstanbul
-Arslan Özkan H (2019). Hemşire ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları. Akademisyen
Kitabevi, Ankara
-Sevil Ü, Gürkan A (2018). Her alanda Kadın Olmak. Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara
-Akın A, Özpınar S. Toplumsal Cinsiyet ve Kadın Sağlığı. Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara
-TNSA 2018 Ana Raporu. Erişim Adresi:
http://www.hips.hacettepe.edu.tr/tnsa2018/rapor/TNSA2018_ana_Rapor.pdf
-Ekti Genç R, Özkan H. (2016) Ebeler için Yenidoğan Sağlığı ve Hastalıkları. Nobel Tıp Kitabevleri,
Ankara
-Sevil Ü, Ertem G (2016) Perinatoloji ve Bakım. Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara
-TC Sağlık Bakanlığı, Doğum Öncesi Bakım Yönetim Rehberi. Erişim Adresi:
https://sbu.saglik.gov.tr/Ekutuphane/kitaplar/dogumonubakim.pdf
106
-TC Sağlık Bakanlığı Riskli Gebelikler Yönetim Rehberi. Erişim Tarihi:
https://sbu.saglik.gov.tr/Ekutuphane/kitaplar/risgebyonreh.pdf | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | dönem içi staj uygulaması |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 | Quiz | 1 | 10 | 10 | Derse Katılım | 1 | 10 | 10 | Uygulama/Pratik | 1 | 50 | 50 | Problem Çözümü | 1 | 10 | 10 | Tartışma | 1 | 20 | 20 | Soru-Yanıt | 1 | 10 | 10 | Takım/Grup Çalışması | 1 | 20 | 20 | Gözlem | 1 | 10 | 10 | Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 50 | 50 | Rapor Sunma | 1 | 10 | 10 | Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 | Rapor | 1 | 10 | 10 | Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|