Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 22110030104 | HASTA ÖĞRETİMİ | Zorunlu | 2 | 3 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, eğitim süreci doğrultusunda hasta eğitimini gerçekleştirmeye hazıroluşluğu sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Hemşirenin sağlık bakım hizmetlerindeki eğitimci rolünü açıklayabilme | 2 | Eğitim ve hasta eğitimine ilişkin temel kavramları tanımlayabilme | 3 | Hasta eğitimine temel oluşturan öğrenme yaklaşımlarını bilme | 4 | Hasta eğitimini etkileyen temel faktörlerin farkında olma | 5 | Hasta eğitim sürecini hemşirelik süreci ile ilişkilendirebilme ve Hasta eğitim sürecini düzenleme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
ön koşulu olan ders yoktur |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Sağlık Bakım Hizmetlerinde Hemşirenin Eğitimci Rolü ve İlgili Standartlar ,Hasta Eğitimi ve Eğitime İlişkin Temel Kavramlar, Hasta Eğitimi ve Öğrenme Yaklaşımları, Hasta Eğitimi ve Öğrenme Alanları, Hasta Eğitimini Etkileyen Temel Faktörler, Hasta Öğrenim Gereksinimlerinin Belirlenmesi, Hasta Eğitimi Süreci ve Hemşirelik Süreci, Hasta Eğitiminde Eğitim Ortamı |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Hasta Eğitiminde Hemşirenin Eğitimci Rolü | Hasta eğitimi ile ilgili vaka çalışmaları | | 2 | Hasta Eğitimi Ve Temel Kavramlar | Hasta eğitimi ile ilgili vaka çalışmaları | | 3 | Hasta Eğitimini Etkileyen Temel Faktörler | Hasta eğitimi ile ilgili vaka çalışmaları | | 4 | Hasta Eğitimi Ve Öğrenme Yaklaşımları | Hasta eğitimi ile ilgili vaka çalışmaları | | 5 | Hasta Eğitimi Süreci | | | 6 | Veri Toplama Ve Tanılama | Hasta eğitimi ile ilgili vaka çalışmaları | | 7 | Hasta Eğitiminde planlama | Hasta eğitim sürecinin hazırlanması ve sunulması | | 8 | Hasta eğitiminde uygulama | Hasta eğitim sürecinin hazırlanması ve sunulması | | 9 | Hasta eğitiminde değerlendirme | Hasta eğitim sürecinin hazırlanması ve sunulması | | 10 | Hasta Öğrenim Gereksinimlerinin Belirlenmesi | Hasta eğitim sürecinin hazırlanması ve sunulması | | 11 | Eğitimde Materyal Ve Araçlar | Hasta eğitim sürecinin hazırlanması ve sunulması | | 12 | Hasta Eğitiminde Eğitim Ortamı | Hasta eğitim sürecinin hazırlanması ve sunulması | | 13 | Hasta Eğitim Planlarının Tartışılması | Hasta eğitim sürecinin hazırlanması ve sunulması | | 14 | Hasta Eğitimiyle İlgili Araştırmalar | Hasta eğitim sürecinin hazırlanması ve sunulması | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Atılgan H, Kan A, Doğan N. (2009). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, 4. bs. Atılgan H. (editör), Ankara: Anı Yayıncılık.
Birol, L. (2007). Hemşirelik Süreci, 8. Baskı, İzmir: Etki Matbaacılık Yayıncılık.
Taşocak, G. (2003). Hasta Eğitimi. İstanbul: Florence Nıghtingale Hemşirelik Yüksekokulu Yayını |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 5 | 5 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Performans | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|