Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20110060103 | HEMŞİRELİK TARİHİ VE DEONTOLOJİ | Zorunlu | 3 | 6 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
öğrencinin temel etik kavramlarını benimseyerek etik karar verme sürecini yönetebilmesini, hemşirelik uygulamalarının ve hemşirelikte eğitimin etik yönünü kavramasını amaçlamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Hemşirelikte etik, moral ve değerlere ilişkin ileri düzeyde bilgi sahibi olur | 2 | Hemşirelikte etik, moral ve değerlere ilişkin bilgisini uygulama alanına yansıtabilir | 3 | Hemşirelikte etik problemlere yönelik ileri düzeyde bilgi sahibi olur ve bu bilgileri
analiz edip uygulama alanına entegre edebilir. | 4 | Uygulama alanında karşılaşabileceği etik sorunlara ve etik ikilemlere karşı nasıl bir
yol izleyeceğini bilir | 5 | Etik vakalar ile ilgili yorum yapabilir | 6 | Etik ilkeler doğrultusunda hareket eder | 7 | Hasta bakımında bu ilkelere dikkat eder. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Etik nedir? Etik ile ilgili temel kavramlar (etik, ahlak, yasa..vb.)
Etik Kuramlar
İnsan hakları, hasta hakları, kadın hakları, çocuk hakları vb.,
Kişisel ve toplumsal değerler, Mesleki değerler
Hemşirelikte etik kodlar,
Hemşirelik bakımının etik kodu,
Ekip çalışmasının etik yönü, Hemşirelik eğitim ve araştırmalarının etik yönü,
Hemşireliğin yasal yönü,
Sağlık uygulamalarında malpraktis,
Hemşirelikte yasal kuruluşlar, örgütler, dernekler,
Etik vaka tartışması-1,
Etik vaka tartışması-2 |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Etik nedir? Etik ile ilgili temel kavramlar (etik, ahlak, yasa..vb.) | yok | yok | 2 | Etik Kuramlar | yok | yok | 3 | İnsan hakları, hasta hakları, kadın hakları, çocuk hakları vb., | yok | yok | 4 | Kişisel ve toplumsal değerler, Mesleki değerler | yok | yok | 5 | Hemşirelikte etik kodlar | yok | yok | 6 | Hemşirelik bakımının etik kodu | yok | yok | 7 | vize | yok | yok | 8 | Ekip çalışmasının etik yönü, Hemşirelik eğitim ve araştırmalarının etik yönü, | yok | yok | 9 | Hemşireliğin yasal yönü | yok | yok | 10 | Sağlık uygulamalarında malpraktis | yok | yok | 11 | Hemşirelikte yasal kuruluşlar, örgütler, dernekler. | yok | yok | 12 | Etik vaka tartışması-1 | yok | yok | 13 | Etik vaka tartışması-2 | yok | yok | 14 | final | yok | yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
hemşirelikte etik yaklaşımlar. 2020. editör: Yıldırım Keskin A. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 5 | 2 | 10 |
Soru-Yanıt | 5 | 2 | 10 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 1 | 1 |
Makale Yazma | 1 | 5 | 5 |
Makale Kritik Etme | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|