Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
20110060103HEMŞİRELİK TARİHİ VE DEONTOLOJİZorunlu362
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
öğrencinin temel etik kavramlarını benimseyerek etik karar verme sürecini yönetebilmesini, hemşirelik uygulamalarının ve hemşirelikte eğitimin etik yönünü kavramasını amaçlamaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Hemşirelikte etik, moral ve değerlere ilişkin ileri düzeyde bilgi sahibi olur
2Hemşirelikte etik, moral ve değerlere ilişkin bilgisini uygulama alanına yansıtabilir
3Hemşirelikte etik problemlere yönelik ileri düzeyde bilgi sahibi olur ve bu bilgileri analiz edip uygulama alanına entegre edebilir.
4Uygulama alanında karşılaşabileceği etik sorunlara ve etik ikilemlere karşı nasıl bir yol izleyeceğini bilir
5Etik vakalar ile ilgili yorum yapabilir
6Etik ilkeler doğrultusunda hareket eder
7Hasta bakımında bu ilkelere dikkat eder.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Etik nedir? Etik ile ilgili temel kavramlar (etik, ahlak, yasa..vb.) Etik Kuramlar İnsan hakları, hasta hakları, kadın hakları, çocuk hakları vb., Kişisel ve toplumsal değerler, Mesleki değerler Hemşirelikte etik kodlar, Hemşirelik bakımının etik kodu, Ekip çalışmasının etik yönü, Hemşirelik eğitim ve araştırmalarının etik yönü, Hemşireliğin yasal yönü, Sağlık uygulamalarında malpraktis, Hemşirelikte yasal kuruluşlar, örgütler, dernekler, Etik vaka tartışması-1, Etik vaka tartışması-2
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Etik nedir? Etik ile ilgili temel kavramlar (etik, ahlak, yasa..vb.)yokyok
2Etik Kuramlaryokyok
3İnsan hakları, hasta hakları, kadın hakları, çocuk hakları vb.,yokyok
4Kişisel ve toplumsal değerler, Mesleki değerleryokyok
5Hemşirelikte etik kodlaryokyok
6Hemşirelik bakımının etik koduyokyok
7vizeyokyok
8Ekip çalışmasının etik yönü, Hemşirelik eğitim ve araştırmalarının etik yönü,yokyok
9Hemşireliğin yasal yönüyokyok
10Sağlık uygulamalarında malpraktisyokyok
11Hemşirelikte yasal kuruluşlar, örgütler, dernekler.yokyok
12Etik vaka tartışması-1yokyok
13Etik vaka tartışması-2yokyok
14finalyokyok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
hemşirelikte etik yaklaşımlar. 2020. editör: Yıldırım Keskin A.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım111
Tartışma5210
Soru-Yanıt5210
Takım/Grup Çalışması11010
Örnek Vaka İncelemesi111
Makale Yazma155
Makale Kritik Etme155
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)64
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1555555555555555
ÖÇ2555555555555555
ÖÇ3555555555555555
ÖÇ4555555555555555
ÖÇ5555555555555555
ÖÇ6555555555555555
ÖÇ7555555555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr