Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20110050102 | HEMŞİRELİKTE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Zorunlu | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bilimsel bir araştırmadaki sürecin nasıl işlediğini ve bilimsel bir raporun nasıl hazırlanması gerektiğini bilebilme. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr.Öğr.Üyesi Ercan ARAS |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler, bilimsel araştırma süreci hakkında bilgi sahibi olacaklardır | 2 | Öğrenciler, alanları ile ilgili bir araştırma önerisi yazabileceklerdir | 3 | Öğrenciler, veri toplama ve analiz yöntemlerinden haberdar olacaklardır | 4 | Öğrenciler, bulgularını nasıl ifade edecekleri hakkında bilgi edineceklerdir | 5 | Öğrencilerin bulguların yorumlanması ve önerilerde bulunma hakkında bilgi edineceklerdir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Bilim ile ilgili temel kavramlar ve bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri (nicel ve nitel veri toplama teknikleri), verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Temel kavram ilke ve yaklaşımlar | | | 2 | Bilginin kaynağı; bilim, bilimsel yöntem | | | 3 | Araştırma ve araştırma eğitimi | | | 4 | Araştırma süreç ve teknikleri/ Rapor hazırlama teknikleri | | | 5 | Alıntı Yapma ve Kaynakça gösterme şekilleri | | | 6 | Amaç ve Alt Amaçlar; önem, sayıltılar, sınırlılıklar ve tanımlar | | | 7 | Veri ve veri toplama teknikleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Veri ve veri toplama teknikleri | | | 10 | Verilerin işlenmesi ve çözümlenmesi | | | 11 | Bulgular ve yorumlanması | | | 12 | Örnek bir rapor hazırlama | | | 13 | Örnek bir rapor hazırlama | | | 14 | Raporların değerlendirilmesi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Karasar, N. (2003). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Karasar, N. (2001). |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 5 | 2 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|