Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20110040103 | YAZ STAJI - I | Zorunlu | 2 | 4 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Hemşirelik eğitimi boyunca kazanmış olduğu bilgi ve becerileri kullanarak, uygun görülen kliniklerde, mesleki ve etik ilkelere bağlı kalarak, bakımı planlama, uygulama, ekip çalışması gibi bağımsız çalışma becerilerini kullanma yeterliliği kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | hemşirelik görev tanımları doğrultusunda hemşirelik uygulamalarını öğrenme. | 2 | Hasta ve ailesinin eğitim gereksinimlerini belirleme ve eğitimi planlama | 3 | Alanı ile ilgili yapılan araştırmaları takip etme ve sonuçlarını paylaşma | 4 | Tedaviye yönelik çağdaş girişimleri ve hasta haklarını ve etik yaklaşımları bilir | 5 | Sağlıklı birey/hastaya bütüncül yaklaşımda bulunur |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
hemşirelik esasları 1 ve 2 derslerinden geçmiş olmak.
iç hastalıkları hemşireliği dersinden geçmiş olmak. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
1. Tanışma, ders planı üzerinden geçme
2. Kliniklerin tanıtılması, klinikte yatan hastalar ve bakım ihtiyaçlarının belirlenmesi
3. Sistemlere ilişkin hastalıklar ve bakımının planlanması |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | yok | var | yok | 2 | yok | var | yok | 3 | yok | var | yok | 4 | yok | var | none | 5 | yok | var | yok | 6 | yok | var | yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
hemşirelik esasları bilgiden uygulamaya: kavramlar- ilkeler- beceriler cilt:1-2
Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması 2021. çeviri: Acaroğlu R., Şendir M. , Kaya H. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Uygulama/Pratik | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Rapor Sunma | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | 30 iş günü uygulama var |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Uygulama/Pratik | 30 | 5 | 150 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 1 | 1 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Okuma | 1 | 1 | 1 |
Performans | 1 | 1 | 1 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|