Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
20110040103YAZ STAJI - IZorunlu245
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Hemşirelik eğitimi boyunca kazanmış olduğu bilgi ve becerileri kullanarak, uygun görülen kliniklerde, mesleki ve etik ilkelere bağlı kalarak, bakımı planlama, uygulama, ekip çalışması gibi bağımsız çalışma becerilerini kullanma yeterliliği kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1hemşirelik görev tanımları doğrultusunda hemşirelik uygulamalarını öğrenme.
2Hasta ve ailesinin eğitim gereksinimlerini belirleme ve eğitimi planlama
3Alanı ile ilgili yapılan araştırmaları takip etme ve sonuçlarını paylaşma
4Tedaviye yönelik çağdaş girişimleri ve hasta haklarını ve etik yaklaşımları bilir
5Sağlıklı birey/hastaya bütüncül yaklaşımda bulunur
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
hemşirelik esasları 1 ve 2 derslerinden geçmiş olmak. iç hastalıkları hemşireliği dersinden geçmiş olmak.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
1. Tanışma, ders planı üzerinden geçme 2. Kliniklerin tanıtılması, klinikte yatan hastalar ve bakım ihtiyaçlarının belirlenmesi 3. Sistemlere ilişkin hastalıklar ve bakımının planlanması
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1yokvaryok
2yokvaryok
3yokvaryok
4yokvarnone
5yokvaryok
6yokvaryok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
hemşirelik esasları bilgiden uygulamaya: kavramlar- ilkeler- beceriler cilt:1-2 Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması 2021. çeviri: Acaroğlu R., Şendir M. , Kaya H.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Uygulama/Pratik1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Rapor Sunma1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
30 iş günü uygulama var
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama/Pratik305150
Örnek Vaka İncelemesi111
Proje Sunma111
Makale Kritik Etme111
Bireysel Çalışma111
Okuma111
Performans111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)156
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1544444444445545
ÖÇ2555555555555555
ÖÇ3555555555555555
ÖÇ4555555555555555
ÖÇ5555555555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr