Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
20110020115DİJİTAL OKURYAZARLIKZorunlu123
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencinin dijital araçları ve dijital medyayı etkin olarak kullanabilmesini, dijital içeriklere erişim, analiz ve araştırma becerisi kazanabilmesini ve kendi dijital içeriklerini temel düzeyde üretebilmesini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Dijital kültür, platformlar ve teknolojilere ilişkin kavram ve terimleri bilir.
2Dijital platformları ve dijital medyayı etkin ve bilinçli olarak kullanabilme becerisi edinir.
3Dijital platformlarda temel düzeyde içerik üretebilir.
4Dijital platformlardaki içeriklere ilişkin, risk ve faydaları ayıredetme yeteneği kazanır.
5Kendi dijital içeriklerini temel düzeyde üretebilme becerisi edinir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Dersin içeriği, dijital çağda ve dijital kültürde bilinçli bir kullanıcı ve üretici olmaya yönelik temalardan oluşmaktadır. Bu temalar, dijital teknolojilerin ve dijital platformların kavramsal çerçevesi, kullanımı, temel stratejileri, risk ve faydaları, bilgi erişimi, paylaşımı, kontrolü ve üretimine yöneliktir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dijital okuryazarlık kavramı ve kapsamıyokyok
2Dijital kültür, kuşaklar ve kimlikleryokyok
3Dijtal teknolojiler ve dijital tabanlı platformlaryokyok
4Dijtal çağda bilgiye erişim ve araştırmayokyok
5Algoritmalar ve işleyişiyokyok
6Dijital çağda gizlilik, güvenlik ve mahremiyetyokyok
7Korsanlık ve hack kültürüyokyok
8Dijital vatandaşlıkyokyok
9Dijital platformda bilgi: paylaşım, kalite ve doğrulukyokyok
10Dijital doğrulama araçları ve platformlaryokyok
11Dijtal içerikler: Türleri okuma ve analizyokyok
12Dijital platformlarda temel düzey içerik üretimi Iyokyok
13Dijital platformlarda temel düzey içerik üretimi IIyokyok
14Dijital alışveriş ve tüketim kültürüyokyok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1) Handley, A. – Chapman, C.C. (2012), Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, İstanbul: Mediacat Yayıncılık. 2) Hall, F. (2014). Dijital Yayıncılık. İstanbul: Profil Yayıncılık. 3) Türkoğlu, T. (2013). Dijital Tefekkür, İstanbul: Beyaz Yayınları. 4) Palfrey, J. and Gasser, U. (2016), Doğuştan Dijital, İstanbul: İKÜ Yayınları. 5) Chatfield, T. (2013). Dijital Çağa Nasıl Uyum Sağlarız. İstanbul: Sel Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Soru-Yanıt12020
Gösterme12020
Bireysel Çalışma11515
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)92
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1443344444333444
ÖÇ2333444443333444
ÖÇ3333344444444444
ÖÇ4444444444333344
ÖÇ5444333333444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr