Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20110020115 | DİJİTAL OKURYAZARLIK | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencinin dijital araçları ve dijital medyayı etkin olarak kullanabilmesini, dijital içeriklere erişim, analiz ve araştırma becerisi kazanabilmesini ve kendi dijital içeriklerini temel düzeyde üretebilmesini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dijital kültür, platformlar ve teknolojilere ilişkin kavram ve terimleri bilir. | 2 | Dijital platformları ve dijital medyayı etkin ve bilinçli olarak kullanabilme becerisi edinir. | 3 | Dijital platformlarda temel düzeyde içerik üretebilir. | 4 | Dijital platformlardaki içeriklere ilişkin, risk ve faydaları ayıredetme yeteneği kazanır. | 5 | Kendi dijital içeriklerini temel düzeyde üretebilme becerisi edinir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Dersin içeriği, dijital çağda ve dijital kültürde bilinçli bir kullanıcı ve üretici olmaya yönelik temalardan oluşmaktadır. Bu temalar, dijital teknolojilerin ve dijital platformların kavramsal çerçevesi, kullanımı, temel stratejileri, risk ve faydaları, bilgi erişimi, paylaşımı, kontrolü ve üretimine yöneliktir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dijital okuryazarlık kavramı ve kapsamı | yok | yok | 2 | Dijital kültür, kuşaklar ve kimlikler | yok | yok | 3 | Dijtal teknolojiler ve dijital tabanlı platformlar | yok | yok | 4 | Dijtal çağda bilgiye erişim ve araştırma | yok | yok | 5 | Algoritmalar ve işleyişi | yok | yok | 6 | Dijital çağda gizlilik, güvenlik ve mahremiyet | yok | yok | 7 | Korsanlık ve hack kültürü | yok | yok | 8 | Dijital vatandaşlık | yok | yok | 9 | Dijital platformda bilgi: paylaşım, kalite ve doğruluk | yok | yok | 10 | Dijital doğrulama araçları ve platformlar | yok | yok | 11 | Dijtal içerikler: Türleri okuma ve analiz | yok | yok | 12 | Dijital platformlarda temel düzey içerik üretimi I | yok | yok | 13 | Dijital platformlarda temel düzey içerik üretimi II | yok | yok | 14 | Dijital alışveriş ve tüketim kültürü | yok | yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1) Handley, A. – Chapman, C.C. (2012), Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, İstanbul: Mediacat Yayıncılık.
2) Hall, F. (2014). Dijital Yayıncılık. İstanbul: Profil Yayıncılık.
3) Türkoğlu, T. (2013). Dijital Tefekkür, İstanbul: Beyaz Yayınları.
4) Palfrey, J. and Gasser, U. (2016), Doğuştan Dijital, İstanbul: İKÜ Yayınları.
5) Chatfield, T. (2013). Dijital Çağa Nasıl Uyum Sağlarız. İstanbul: Sel Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Soru-Yanıt | 1 | 20 | 20 |
Gösterme | 1 | 20 | 20 |
Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|