Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20110020104 | HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrenme-öğretme süreci ile ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri inceleyerek bunları eğitime ilişkin rol ve işlevlerine yansıtabilen, yaşamboyu öğrenmeyi benimsemiş hemşireler yetiştirmektir |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Hemşirenin eğitimci rolünü irdeleyebilme | 2 | Eğitime ilişkin temel kavramları tanımlayabilme | 3 | Hemşirelik eğitimi felsefesini irdeleyebilme ve Temel öğrenme kuram ve ilkelerini kavrayabilme | 4 | Öğretme öğrenme sürecini oluşturan temel unsurları kavrayabilme | 5 | Öğretim materyali hazırlayabilme ve Sunum tekniklerini kullanarak sunum yapabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Eğitim/Öğretimle İlgili Temel Kavramlar. Öğrenmenin Temel Özellikleri
Eğitim/öğretim teorileri
Eğitim/öğretim yöntemleri
Eğitim/öğretim teknikleri
Eğitim/öğretim araç ve gereçleri
Sunum hazırlama, etkili sunum-konuşma yapma
Amaç ve hedeflerin oluşturulması
Temel hemşirelik eğitimi, Felsefe, müfredat oluşturma Klinik öğretim ve etik ilkeler
Hasta Eğitimi Süreci, Hasta Eğitimin özellikleri, Hizmet İçi Eğitim ve Oryantasyon Eğitimi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çağdaş Hemşirelik Rolleri ve Hemşirenin Eğitimci Rolü | | | 2 | Eğitim ve öğretimle ilgili Temel Kavramlar | | | 3 | Hemşirelik Eğitimi Felsefesi | | | 4 | Öğrenme Alanları | | | 5 | Öğrenme Kuramları | | | 6 | Eğitim ve öğretimde çoklu zeka kuramı | | | 7 | Eğitimde Pedagojik ve andragojik yaklaşımlar | | | 8 | Yetişkin eğitimi | | | 9 | Eğitimde program geliştirme | | | 10 | Eğitimde iletişim tekniklerini kullanma | | | 11 | Öğrenmeyi etkileyen temel faktörler | | | 12 | Sağlık eğitimi | | | 13 | Sağlık eğitimi ve etkili sunum tekniklerini kullanma | | | 14 | Eğitim planı hazırlama | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Hacıailoğlu N. Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim.Nobel Tıp Kitabevleri.2019.
Sözen, Cemil. Hemşirelikte Öğretim Palme Yayıncılık 2003 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 15 | 15 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Performans | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|