|
Ders Öğretim PlanıCourse Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | 20110020102 | FİZYOLOJİ II | Compulsory | 1 | 2 | 2 |
| Level of Course Unit | First Cycle | Objectives of the Course | Hemşirelik uygulamaları açısından insan fizyolojisi ile ilgili genel ve özel bilgilerin etkin öğreniminin desteklenmesi ve insan vücudunun çeşitli sistem, organ, doku ve hücrelerinin normal işleyiş mekanizmalarının ve bunların kontrol yöntemlerinin öğrenilmesidir. | Name of Lecturer(s) | Öğr.Gör.Ayşegül Yurt | Learning Outcomes | 1 | fizyolojinin tanımı ve insan yaşamında fizyolojinin önemini açıklar. | 2 | İnsan organizmasının işleyişini ve sistemlerin fonksiyonlarını ifade eder. | 3 | Bireyin bütüncül ve hümanist yaklaşımla bakım gereksinimlerini saptayabilmek için insan organ ve sistemlerinin fonksiyonlarını sisteme özgü analiz eder. | 4 | İnsan organizmasını oluşturan sistemlerin birbirleriyle etkileşimini kurar. | 5 | Normal sistem fonksiyonlarının sürdürülmesinin homeostatik denge için öneminin farkına varır. | 6 | Bireyin bakım gereksinimlerinin giderilmesinde temel fizyolojik bilgisini etkin şekilde kullanır. |
| Mode of Delivery | Birinci Öğretim | Prerequisites and co-requisities | yok | Recommended Optional Programme Components | yok | Course Contents | Üriner Sistem (Nefron, Glomerüler Filtrasyon, Tübüler Fonksiyonlar, Miksiyon) Endokrin Sistem (Hormon, Hipofiz, Tiroid, Adrenal korteks hormonları v.b.), Üreme Fizyolojisi-I (Gebelik Öncesi Kadın Fizyolojisi ve Kadın Hormonları, Gebelik ve Laktasyon), Üreme Fizyolojisi-II (Erkekte Üreme ve Hormonal Fonksiyonlar) | Weekly Detailed Course Contents | |
1 | Hücre ve Genel Fizyoloji (Hücre, Hücre Zarından Geçiş ve Taşınma Mekanizmaları, Homeostaz) | | | 2 | Membran Potansiyelleri ve Aksiyon Potansiyelleri (Uyarılabilen Dokular, Aksiyon Potansiyeli) | | | 3 | Sinir sisteminin temel organizasyonu, hücreleri,
Nörotransmiterler, refleks yayı, merkezi sinir sistemi,
Beyin sapı, beyincik, talamus, hipotalamus, bazal gangliyonlar yapı ve görevleri | | | 4 | Göz ve kulağın anatomik yapısı,
Görme duyusu,
İşitme duyusu
Denge | | | 5 | Hormonların sınıflandırılması
Hormonların etki mekanizmaları
Hipofiz bezi hormonları | | | 6 | Tiroid bezi hormonları
Paratiroid bezi hormonları
Böbreküstü bezi, pankreas hormonları
Cinsiyet hormonları | | | 7 | ara sınav | | | 8 | Kanın temel yapısı ve görevleri
Plazma
Eritrositler
Lökositler ve bağışıklık
Trombositler | | | 9 | Kalp kası aksiyon potansiyeli ve kasılması
Kalpte uyarı-ileti sistemi
Kalp siklusu
Kalbin sinirsel kontrolü
Kalp sesleri
EKG
Kan basıncının düzenlenmesi
Kalp debisi ve düzenlenmesi
Venöz dönüş
Damarların yapısı | | | 10 | Solunum sisteminin yapı ve işlevi
Havalanma-kanlanma ilişkisi
Kanda O2 ve CO2 taşınması
Solunumun kontrolü | | | 11 | Böbreğin görevleri,
Fizyolojik anatomisi,
Nefron yapısı, süzme, geri emilim ve salgılama olayları, glomerüler filtrasyon hızını etkileyen faktörler ve otoregülasyon
Klirens, idrarın dilüe veya konsantre edilmesi,
Asit-baz dengesi | | | 12 | Sindirim organları
Sindirim çeşitleri
Sindirim enzimleri
Sindirim sisteminin kontrolü | | | 13 | Üreme Fizyolojisi-I (Gebelik Öncesi Kadın Fizyolojisi ve Kadın Hormonları, Gebelik ve Laktasyon) Üreme Fizyolojisi-II (Erkekte Üreme ve Hormonal Fonksiyonlar) | | | 14 | final sınavı | | |
| Recommended or Required Reading | İnsan Anatomisi ve Fizyolojisine Giriş, Eldra Pearl Solomon Tıbbi Fizyoloji (Medical Textbook of Physiology), Guyton & Hall Renkli Fizyoloji Atlası, A. Despopoulos, S. Silbernagl | Planned Learning Activities and Teaching Methods | | Assessment Methods and Criteria | |
Ara Sınav | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | SUM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Türkçe | Work Placement(s) | yok |
| Workload Calculation | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Quiz | 3 | 1 | 3 | Rehberli Problem Çözümü | 2 | 1 | 2 | Tartışma | 1 | 1 | 1 | Soru-Yanıt | 1 | 1 | 1 | Takım/Grup Çalışması | 1 | 1 | 1 | Beyin Fırtınası | 6 | 1 | 6 | Proje Hazırlama | 2 | 5 | 10 | Proje Sunma | 2 | 1 | 2 | Seminer | 1 | 4 | 4 | Proje Tasarımı /Yönetimi | 2 | 1 | 2 | Bireysel Çalışma | 4 | 1 | 4 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 5 | 1 | 5 | Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 | |
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes | LO1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 1 | 2 | 4 | 1 | 2 | 2 | 2 | 5 | 3 | 2 | LO2 | 5 | 2 | 4 | 5 | 4 | 1 | 2 | 4 | 1 | 2 | 3 | 3 | 5 | 3 | 1 | LO3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 1 | LO4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 1 | 2 | 5 | 1 | 2 | 4 | 2 | 5 | 3 | 1 | LO5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 1 | 2 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 5 | 4 | 2 | LO6 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 1 | 2 | 4 | 1 | 2 | 4 | 2 | 5 | 2 | 2 |
| * Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|