Ders Öğretim Planı
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
20110020102FİZYOLOJİ IICompulsory122
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Hemşirelik uygulamaları açısından insan fizyolojisi ile ilgili genel ve özel bilgilerin etkin öğreniminin desteklenmesi ve insan vücudunun çeşitli sistem, organ, doku ve hücrelerinin normal işleyiş mekanizmalarının ve bunların kontrol yöntemlerinin öğrenilmesidir.
Name of Lecturer(s)
Öğr.Gör.Ayşegül Yurt
Learning Outcomes
1fizyolojinin tanımı ve insan yaşamında fizyolojinin önemini açıklar.
2İnsan organizmasının işleyişini ve sistemlerin fonksiyonlarını ifade eder.
3Bireyin bütüncül ve hümanist yaklaşımla bakım gereksinimlerini saptayabilmek için insan organ ve sistemlerinin fonksiyonlarını sisteme özgü analiz eder.
4İnsan organizmasını oluşturan sistemlerin birbirleriyle etkileşimini kurar.
5Normal sistem fonksiyonlarının sürdürülmesinin homeostatik denge için öneminin farkına varır.
6Bireyin bakım gereksinimlerinin giderilmesinde temel fizyolojik bilgisini etkin şekilde kullanır.
Mode of Delivery
Birinci Öğretim
Prerequisites and co-requisities
yok
Recommended Optional Programme Components
yok
Course Contents
Üriner Sistem (Nefron, Glomerüler Filtrasyon, Tübüler Fonksiyonlar, Miksiyon) Endokrin Sistem (Hormon, Hipofiz, Tiroid, Adrenal korteks hormonları v.b.), Üreme Fizyolojisi-I (Gebelik Öncesi Kadın Fizyolojisi ve Kadın Hormonları, Gebelik ve Laktasyon), Üreme Fizyolojisi-II (Erkekte Üreme ve Hormonal Fonksiyonlar)
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Hücre ve Genel Fizyoloji (Hücre, Hücre Zarından Geçiş ve Taşınma Mekanizmaları, Homeostaz)
2Membran Potansiyelleri ve Aksiyon Potansiyelleri (Uyarılabilen Dokular, Aksiyon Potansiyeli)
3Sinir sisteminin temel organizasyonu, hücreleri, Nörotransmiterler, refleks yayı, merkezi sinir sistemi, Beyin sapı, beyincik, talamus, hipotalamus, bazal gangliyonlar yapı ve görevleri
4Göz ve kulağın anatomik yapısı, Görme duyusu, İşitme duyusu Denge
5Hormonların sınıflandırılması Hormonların etki mekanizmaları Hipofiz bezi hormonları
6Tiroid bezi hormonları Paratiroid bezi hormonları Böbreküstü bezi, pankreas hormonları Cinsiyet hormonları
7ara sınav
8Kanın temel yapısı ve görevleri Plazma Eritrositler Lökositler ve bağışıklık Trombositler
9Kalp kası aksiyon potansiyeli ve kasılması Kalpte uyarı-ileti sistemi Kalp siklusu Kalbin sinirsel kontrolü Kalp sesleri EKG Kan basıncının düzenlenmesi Kalp debisi ve düzenlenmesi Venöz dönüş Damarların yapısı
10Solunum sisteminin yapı ve işlevi Havalanma-kanlanma ilişkisi Kanda O2 ve CO2 taşınması Solunumun kontrolü
11Böbreğin görevleri, Fizyolojik anatomisi, Nefron yapısı, süzme, geri emilim ve salgılama olayları, glomerüler filtrasyon hızını etkileyen faktörler ve otoregülasyon Klirens, idrarın dilüe veya konsantre edilmesi, Asit-baz dengesi
12Sindirim organları Sindirim çeşitleri Sindirim enzimleri Sindirim sisteminin kontrolü
13Üreme Fizyolojisi-I (Gebelik Öncesi Kadın Fizyolojisi ve Kadın Hormonları, Gebelik ve Laktasyon) Üreme Fizyolojisi-II (Erkekte Üreme ve Hormonal Fonksiyonlar)
14final sınavı
Recommended or Required Reading
İnsan Anatomisi ve Fizyolojisine Giriş, Eldra Pearl Solomon Tıbbi Fizyoloji (Medical Textbook of Physiology), Guyton & Hall Renkli Fizyoloji Atlası, A. Despopoulos, S. Silbernagl
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Ara Sınav1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Sınavı1100
SUM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
SUM100
Language of Instruction
Türkçe
Work Placement(s)
yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Quiz313
Rehberli Problem Çözümü212
Tartışma111
Soru-Yanıt111
Takım/Grup Çalışması111
Beyin Fırtınası616
Proje Hazırlama2510
Proje Sunma212
Seminer144
Proje Tasarımı /Yönetimi212
Bireysel Çalışma414
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma166
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma515
Sözlü Sınav111
TOTAL WORKLOAD (hours)60
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
PO
14
PO
15
LO1544541241222532
LO2524541241233531
LO3534542231344541
LO4443531251242531
LO5545541241121542
LO6544541241242522
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr