Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
20110010107HEMŞİRELİKTE KİŞİLERARASI İLİŞKİLER VE İLETİŞİM Zorunlu112
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders ile öğrenciye, sözlü, sözsüz, yazılı, biçimsel, biçimsel olmayan ve örgüt içi ile dışı arasında iletişim kurma yeterlikleri kazandırılacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ERKAN DURAR
Öğrenme Çıktıları
1Bireysel iletişim kurmak
2Örgütsel iletişim kurmak
3Kişilerarası ilişkilerde iletişimin temel kavramlarını ve önemini açıklar
4İletişim becerilerini sosyal ve mesleki yaşamında uygular
5Kişilerarası ilişkilerde temel davranış biçimlerini tanımlar
6Kişilerarası ilişkilerde temel davranış biçimlerine göre iletişim kurma becerisi geliştirir
7Özel durumlarda (depresyon, yas v.b) uygun iletişim becerilerini uygular.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sözlü İletişim kurmak Sözlü İletişim kurmak Yazılı İletişim kurmak Yazılı İletişim kurmak Yazılı İletişim kurmak Sözsüz İletişim kurmak Sözsüz İletişim kurmak Sözsüz İletişim kurmak Biçimsel (Formal) İletişim kurmak Biçimsel (Formal) İletişim kurmak Biçimsel (Formal) İletişim kurmak Biçimsel Olmayan (İnformal) İletişim kurmak Biçimsel Olmayan (İnformal) İletişim kurmak Biçimsel Olmayan (İnformal) İletişim kurmak Örgüt dışı iletişim kurmak Örgüt dışı iletişim kurmak
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1KİŞİLER ARASI İLETİŞİM
2BEDEN DİLİ VE ÖNEMİ
3ETKİLİ İLETİŞİM TEKNİKLERİ
4ETKİLİ OLMAYAN İLETİŞİM TEKNİKLERİX
5DİĞER İLETİŞİM TEKNİKLERİ
6DİĞER İLETİŞİM TEKNİKLERİ
7İLETİŞİM BECERİLERİ
8HEMŞİRE-HASTA BİREY İLİŞKİLERİ
9İLİŞKİDE GÜÇLÜK OLUŞTURAN HASTALAR
10İLİŞKİDE GÜÇLÜK OLUŞTURAN HASTALAR
11ÖZEL GRUPLARLA İLETİŞİM
12ÖZEL GRUPLARLA İLETİŞİM
13HASTA YAKINLARIYLA İLETİŞİM
14VAKA İNCELEMELERİ
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
İletişim çatışmaları ve empati,Üstün DÖKMEN Ders notları, görsel ve işitsel ders gereçleri, iş talimatları, organizasyon şemaları, iş tanımları, mevzuat.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Tartışma14228
Soru-Yanıt515
Beyin Fırtınası5210
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)61
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1               
ÖÇ2               
ÖÇ3               
ÖÇ4444333344455544
ÖÇ5               
ÖÇ6               
ÖÇ7               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr