Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20110010103 | PSİKOLOJİ | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin sonunda öğrenci psikolojiye ilişkin temel kavramları, bilimin tarihçesini, alt alanlarını ve bu alanlara ilişkin temel bilgileri, psikoloji araştırmalarında hangi tür yöntemlerin kullanıldığını açıklayabilecek ve tartışabilecektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr.Öğr.Üyesi Ercan ARAS |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Psikolojide kullanılan araştırma yöntemlerini kullanır | 2 | Psikoloji biliminin önemini ve psikoloji bilimi ile diğer bilimler arasındaki ilişkiyi kavrar. | 3 | Öğrenme, algılama ve güdülenmeyi kavrar | 4 | Davranış bozukluklarını tanımlar ve savunma mekanizmalarını kavrar | 5 | Gelişim dönemlerine özgü bilgiyi kullanır |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
1. Psikolojinin Tanımı, Konusu, Anlamı ve Amacı
2. Psikolojide kullanılan araştırma yöntemleri
3. Psikolojide Değişik Yaklaşım Türleri
4. Öğrenme
5. Algılama
6. Güdülenme
7.Bellek
8.Hatırlama ve Unutma
9.Gelişim
10. Kişilik
11.Kalıtım ve çevre
12. Savunma Mekanizmaları
13. Uyum ve Çatışma
14. Davranış Bozuklukları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Psikolojinin Tanımı, Konusu, Anlamı ve Amacı | | | 2 | Psikolojide kullanılan araştırma yöntemleri | | | 3 | Psikolojide Değişik Yaklaşım Türleri | | | 4 | Öğrenme | | | 5 | Algılama | | | 6 | Güdülenme | | | 7 | Bellek | | | 8 | Hatırlama ve Unutma | | | 9 | Gelişim | | | 10 | Kişilik | | | 11 | Kalıtım ve çevre | | | 12 | Savunma Mekanizmaları | | | 13 | Uyum ve Çatışma | | | 14 | Davranış Bozuklukları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
(1) Smith EE, Nolen-Hoeksema S, Fredrickson B, Loftus G R, Psikolojiye Giriş, Atkinson&Hilgard (Arkadaş Yayınevi), Ankara-2012.
(2)Yavuzer, H. Çocuk Psikolojisi, Remzi Kitabevi-2010.
(3)Cüceloğlu, D. İnsan ve Davranışı-Psikolojinin Temel Kavramları, Remzi Kitabevi-2008
(4)Okyayuz, Ü.H, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara-1999
(5)Ziyalar, A. Sosyal Psikiyatri, 1999
(6)Barlı, Ö. Davranış Bilimleri, Ankara-2007
(7)Baymur F Genel Psikoloji, Ankara basım 1994
(8) Öz F.(2004) Sağlık Alanında Temel Kavramlar, İmaj İç ve Dış Tic. Aş. Ankara
(9) Cüceloğlu D,İnsan ve Davranışı, Remzi Kitabevi,14. Basım, İstanbul-2005 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 10 | 2 | 20 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|