Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | 20110010103 | PSİKOLOJİ | Compulsory | 1 | 1 | 2 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
Bu dersin sonunda öğrenci psikolojiye ilişkin temel kavramları, bilimin tarihçesini, alt alanlarını ve bu alanlara ilişkin temel bilgileri, psikoloji araştırmalarında hangi tür yöntemlerin kullanıldığını açıklayabilecek ve tartışabilecektir. |
Name of Lecturer(s) |
Dr.Öğr.Üyesi Ercan ARAS |
Learning Outcomes |
1 | Psikolojide kullanılan araştırma yöntemlerini kullanır | 2 | Psikoloji biliminin önemini ve psikoloji bilimi ile diğer bilimler arasındaki ilişkiyi kavrar. | 3 | Öğrenme, algılama ve güdülenmeyi kavrar | 4 | Davranış bozukluklarını tanımlar ve savunma mekanizmalarını kavrar | 5 | Gelişim dönemlerine özgü bilgiyi kullanır |
|
Mode of Delivery |
Birinci Öğretim |
Prerequisites and co-requisities |
yok |
Recommended Optional Programme Components |
yok |
Course Contents |
1. Psikolojinin Tanımı, Konusu, Anlamı ve Amacı
2. Psikolojide kullanılan araştırma yöntemleri
3. Psikolojide Değişik Yaklaşım Türleri
4. Öğrenme
5. Algılama
6. Güdülenme
7.Bellek
8.Hatırlama ve Unutma
9.Gelişim
10. Kişilik
11.Kalıtım ve çevre
12. Savunma Mekanizmaları
13. Uyum ve Çatışma
14. Davranış Bozuklukları |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | Psikolojinin Tanımı, Konusu, Anlamı ve Amacı | | | 2 | Psikolojide kullanılan araştırma yöntemleri | | | 3 | Psikolojide Değişik Yaklaşım Türleri | | | 4 | Öğrenme | | | 5 | Algılama | | | 6 | Güdülenme | | | 7 | Bellek | | | 8 | Hatırlama ve Unutma | | | 9 | Gelişim | | | 10 | Kişilik | | | 11 | Kalıtım ve çevre | | | 12 | Savunma Mekanizmaları | | | 13 | Uyum ve Çatışma | | | 14 | Davranış Bozuklukları | | |
|
Recommended or Required Reading |
(1) Smith EE, Nolen-Hoeksema S, Fredrickson B, Loftus G R, Psikolojiye Giriş, Atkinson&Hilgard (Arkadaş Yayınevi), Ankara-2012.
(2)Yavuzer, H. Çocuk Psikolojisi, Remzi Kitabevi-2010.
(3)Cüceloğlu, D. İnsan ve Davranışı-Psikolojinin Temel Kavramları, Remzi Kitabevi-2008
(4)Okyayuz, Ü.H, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara-1999
(5)Ziyalar, A. Sosyal Psikiyatri, 1999
(6)Barlı, Ö. Davranış Bilimleri, Ankara-2007
(7)Baymur F Genel Psikoloji, Ankara basım 1994
(8) Öz F.(2004) Sağlık Alanında Temel Kavramlar, İmaj İç ve Dış Tic. Aş. Ankara
(9) Cüceloğlu D,İnsan ve Davranışı, Remzi Kitabevi,14. Basım, İstanbul-2005 |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Ara Sınav | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | SUM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Türkçe | Work Placement(s) | yok |
|
Workload Calculation |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 10 | 2 | 20 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
LO1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | LO2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | LO3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | LO4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | LO5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|