Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
20110010103PSİKOLOJİ Compulsory112
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Bu dersin sonunda öğrenci psikolojiye ilişkin temel kavramları, bilimin tarihçesini, alt alanlarını ve bu alanlara ilişkin temel bilgileri, psikoloji araştırmalarında hangi tür yöntemlerin kullanıldığını açıklayabilecek ve tartışabilecektir.
Name of Lecturer(s)
Dr.Öğr.Üyesi Ercan ARAS
Learning Outcomes
1Psikolojide kullanılan araştırma yöntemlerini kullanır
2Psikoloji biliminin önemini ve psikoloji bilimi ile diğer bilimler arasındaki ilişkiyi kavrar.
3Öğrenme, algılama ve güdülenmeyi kavrar
4Davranış bozukluklarını tanımlar ve savunma mekanizmalarını kavrar
5Gelişim dönemlerine özgü bilgiyi kullanır
Mode of Delivery
Birinci Öğretim
Prerequisites and co-requisities
yok
Recommended Optional Programme Components
yok
Course Contents
1. Psikolojinin Tanımı, Konusu, Anlamı ve Amacı 2. Psikolojide kullanılan araştırma yöntemleri 3. Psikolojide Değişik Yaklaşım Türleri 4. Öğrenme 5. Algılama 6. Güdülenme 7.Bellek 8.Hatırlama ve Unutma 9.Gelişim 10. Kişilik 11.Kalıtım ve çevre 12. Savunma Mekanizmaları 13. Uyum ve Çatışma 14. Davranış Bozuklukları
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Psikolojinin Tanımı, Konusu, Anlamı ve Amacı
2Psikolojide kullanılan araştırma yöntemleri
3Psikolojide Değişik Yaklaşım Türleri
4Öğrenme
5Algılama
6Güdülenme
7Bellek
8Hatırlama ve Unutma
9Gelişim
10Kişilik
11Kalıtım ve çevre
12Savunma Mekanizmaları
13Uyum ve Çatışma
14Davranış Bozuklukları
Recommended or Required Reading
(1) Smith EE, Nolen-Hoeksema S, Fredrickson B, Loftus G R, Psikolojiye Giriş, Atkinson&Hilgard (Arkadaş Yayınevi), Ankara-2012. (2)Yavuzer, H. Çocuk Psikolojisi, Remzi Kitabevi-2010. (3)Cüceloğlu, D. İnsan ve Davranışı-Psikolojinin Temel Kavramları, Remzi Kitabevi-2008 (4)Okyayuz, Ü.H, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara-1999 (5)Ziyalar, A. Sosyal Psikiyatri, 1999 (6)Barlı, Ö. Davranış Bilimleri, Ankara-2007 (7)Baymur F Genel Psikoloji, Ankara basım 1994 (8) Öz F.(2004) Sağlık Alanında Temel Kavramlar, İmaj İç ve Dış Tic. Aş. Ankara (9) Cüceloğlu D,İnsan ve Davranışı, Remzi Kitabevi,14. Basım, İstanbul-2005
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Ara Sınav1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Sınavı1100
SUM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
SUM100
Language of Instruction
Türkçe
Work Placement(s)
yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım10220
Bireysel Çalışma10220
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
TOTAL WORKLOAD (hours)62
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
PO
14
PO
15
LO1454543434554453
LO2334344444343444
LO3434454343334345
LO4434433543434345
LO5434345343334445
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr