Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20110010100 | HEMŞİRELİK ESASLARI - I | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dahililik temel kavramlarını ortaya çıkaran, süreç ve karmaşıklık aşamalarını öğrenme modelleri ve uyumlu kavramları test etmek, düşük verimli etik değerlerin önemini ve kullanımını anlamak ve kavramsal verilik ihtiyacını anlamaları için temel bilgi ve tüketmeyi sunmayı amaçlar. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Zeynep YILDIRIM |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Hemşireliğin temel kavramlarını tanımlayabilir. | 2 | Hemşireliğin temel kavramları arasında ilişki kurar. | 3 | Hemşireliğin çağdaş rol ve sorumluluklarını bilir | 4 | Felsefe, etik ve değerlerin sorumluluktaki önemini kavrar. | 5 | Bakımda eleştirel düşünmenin önemini kavrar. | 6 | Hemşireliğin tarihçesini bilir. | 7 | Hemşirelikte kuram ve modelleri bilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Bu ders, Hemşireliğin Tarihçesi-Başlangıçtan Meslekileşmeye Doğru; Hemşireliğin Doğası/Yapısı, Bir Meslek Olarak Hemşirelik; Hemşirelikte Çağdaş Roller ve Sorumluluklar; Hemşireliğin Temel Kavramları (İnsan ve Çevre Kavramı); Hemşireliğin Temel Kavramları (Sağlık, Hastalık ve Hemşirelik Kavramları); Hemşirelik Felsefesi; Hemşirelik Kuram /Modelleri; Bakım konsepti, karar verme süreci ve Hemşirelik sürecini konularını içerir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Hemşirelik ve hemşirelik eğitimine genel bakış | uygulama ödevi | | 2 | Hemşireliğin doğası | uygulama ödevi | | 3 | Sağlık bakım sistemi | uygulama ödevi | | 4 | Hemşireliğin temel kavramları | uygulama ödevi | | 5 | Hemşirelik model ve kuramları | uygulama ödevi | | 6 | Hemşirelikte Eleştirel düşünme | uygulama ödevi | | 7 | Hemşirelik Felsefesi, Etik Ve Değerler | uygulama ödevi | | 8 | Hemşirelikte Yasal Sorumluluklar | uygulama ödevi | | 9 | Hemşirelik Süreci (veri toplama, tanı koyma, planlama, uygulama, değerlendirme) | uygulama ödevi | | 10 | Kayıt ve rapor etme | uygulama ödevi | | 11 | Hemşirelik Uygulamlarında Bakım Kavramı ve Bakımın Yönetimi | uygulama ödevi | | 12 | Hasta eğitimi ve iletişim | | | 13 | Hasta güvenliği | uygulama ödevi | | 14 | Hasta kabul -nakil ve taburculuk Süreci | uygulama ödevi | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri. Nobel Tıp Kitabevi, Adana. Sabuncu N. Ay F.(2010)(Ed.). 3. Klinik Beceriler, Sağlığın Değerlendirilmesi, Hasta Bakımı ve Takibi. Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul. Taylor C. Lillis C. Le Mone P.(2001). 4. Hemşireliğin Temelleri Sanat & Hemşirelik Bakımı Bilimi. Lippincott Şirketi, Philadelphia. Babadağ K. Atabek Aştı T. (2008)(Ed.). 5. Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, İstanbul Medikal Yayıncılık, İstanbul. Korkak RF. Hirnle CJ.(2000). 6. Hemşirelikte İnsan Sağlığı ve İşlevinin Temelleri. 3. Baskı, Lippincott Co., Philadelphia. Tomer AM. Alligood MR.(2006). 7. Hemşirelik Kuramcıları ve Çalışmaları. 6. Baskı, Mosby Inc., Amerika Birleşik Devletleri. Çömlekçi PA. Perry AG.(2009). 8. Hemşireliğin Temelleri. 7. Baskı, Mosby Year Book Inc., Philedelphia. Babadağ K.(2010). 9. Hemşirelik ve Değerler. Yayıncılık, Ankara. Konuya İlişkin Sunumlar, Beceri Listeleri, Kaynak Kitap, Makale.). Klinik Beceriler, Sağlığın Değerlendirilmesi, Hasta Bakımı ve Takibi. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 20 | 20 |
Derse Katılım | 1 | 20 | 20 |
Uygulama/Pratik | 1 | 15 | 15 |
Soru-Yanıt | 1 | 5 | 5 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Sözlü Sınav | 1 | 15 | 15 |
Performans | 1 | 15 | 15 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|