Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9900000213 | TÜRK DİLİ - II | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrenciye dili kullanma becerisi kazandırmak ve gündelik hayatta karşılaşacağı iletişim problemlerinde dil, kültür ve edebiyat bilgisini kullanabilme yetisini sağlamak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Anlam bilgisi | 2 | Anlam bilgisi uygulamaları | 3 | Bilimsel yazıların hazırlanmasında uyulacak kurallar ve uygulamalar | 4 | Olay yazıları, düşünce yazıları ve uygulamaları | 5 | Sözlü kompozisyon türleri |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kelime ve kelime grupları; cümle, cümleyi oluşturan birimler ve cümle çeşitleri, yazılı anlatımın özellikleri, yazılı anlatımda plan, tema, bakış açısı, ana düşünce, yardımcı fikirler, paragraf, anlatım biçimleri; resmî yazılar (tutanak, bildiri, rapor, iş mektupları); dil yanlışları (yazım kuralları ve noktalama işareti yanlışları: anlatım bozuklukları, sese dayalı yanlışlar). |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Anlam bilgisi
| | | 2 | Anlam bilgisi uygulamaları
| | | 3 | Bilimsel yazıların hazırlanmasında uyulacak kurallar ve uygulamalar
| | | 4 | Olay yazıları, düşünce yazıları ve uygulamaları
| | | 5 | Sözlü kompozisyon türleri
| | | 6 | Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma türleri ve uygulamaları
| | | 7 | Edebiyat bilimi ve edebiyat sosyolojisi uygulamaları
| | | 8 | Edebiyat tarihi incelemeleri
| | | 9 | Ara sınav
| | | 10 | Güzel konuşma ve yazma kuralları
| | | 11 | Güzel konuşma ve yazma uygulamaları
| | | 12 | Edebî tür bilgisi
| | | 13 | Edebî eserlerle ilgili retorik uygulaması
| | | 14 | Edebî eserlerle ilgili retorik uygulaması
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yakup Karasoy vd. Uygulamalı Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Akçağ, Ankara 2004. Zeynep Korkmaz, Türk Dili Grameri, TDK, Ankara 2004.
Tuncer Gülensoy, Türkçe El Kitabı, Akçağ Yayınları, Ankara 2000 Zeynep Korkmaz vd. Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, YÖK, Ankara 2000.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Ev Ödevi | 1 | 3 | 3 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|