Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9900000206 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Atatürk ün gerçekleştirdiği ilke ve inkilapların öğrencilere aktarılması |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | İnkılap kavramını tanımlayabilir | 2 | Milli mücadeleyi doğru tanımlayabilir | 3 | Milli egemenliğin gelişim sürecini ve önemini anlayabilir | 4 | Türk milletinin özelliklerini ve önceliklerini tanımlayabilir | 5 | Günümüz dünyasının karşılaştığı sorunları yorumlayabilir | 6 | Kültürümüzü tarihsel bir bakış açısıyla yorumlayabilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Saltanatın kaldırılması, Cumhuriyetin ilanı, Halifeliğin kaldırılması, Cumhuriyet dönemi yeni hukuk düzeni, eğitim alanındaki devrimler, kültür ve toplumsal alanda gerçekleşen devrimler, ekonomik alanda yapılan devrimler, siyasi, sosyal ve ekonomik devrimler ile 1923–1930 ve 1930–1938 yılları arasındaki Atatürk dönemi dış politikası, Atatürk İlkeleri, Atatürk sonrası Türkiye, Atatürk ve Gençlik, Modern Türkiye´nin doğuşu ve gelişim süreci içindeki olaylar, fikirler ve ilkeler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İnkılap ve inkılapla alakalı kavramlar | x | | 2 | Türk inkılabını hazırlayan sebepler | x | | 3 | Osmanlı devletinin yıkılışı | x | | 4 | Birinci dünya savaşı | x | | 5 | Birinci dünya savaşında siyasi gelişmeler | x | | 6 | Milli mücadeleye hazırlık | x | | 7 | Milli mücadeleye hazırlık | x | | 8 | Milli mücadele dönemi | x | | 9 | TBMM nin açılışı | x | | 10 | Siyasi ve askeri gelişmeler | x | | 11 | Lozan barış antlaşması | x | | 12 | Lozan barış anlaşmasının önemi ve sonuçları | x | | 13 | Türk inkılap hareketleri | x | | 14 | Türk inkılap hareketleri | x | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
YÖK (1995). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi-II, Ankara: Yüksek Öğretim Kurulu Yayınları. Komisyon (2009). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara: Okutman Yayıncılık Akyüz Y. ve diğ. (2010). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara: Yüksek Öğretim Kurulu Yayınları. Turan R. ve diğ. (2005). Türk İnkılâp Tarihi ve Atatürk İlkeleri, Ankara Eroğlu H. (2008). Türk İnkılâp Tarihi, Savaş Yayınevi Ünsal Y. (1991). Atatürk İmparatorluktan Millî Devlete, Ankara: TTK Aybars E. Lozan Konferansı ve İsmet Paşa. Atatürk M. Kemal, Nutuk, Ankara: 2000, Atatürk Araştırma Merkezi Yay. Mustafa Kemal Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, Genelkurmay Yayınları. İnan A. A. (1991).
Türkiye Cumhuriyeti ve Türk Devrimi, Ankara Karabekir K. (2008). İstiklal Harbimiz, YKY Bayur Y. H. (1991). Türk İnkılâbı Tarihi, TTK
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 3 | 13 | 39 |
Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ6 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|