Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 200401304103 | TAŞIMA YÖNETİMİ | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Lojistik faaliyetlerinin en önemlilerinden olan taşıma faaliyertlernin ve taşıma fonksiyonunun yürütülmesi için karar verme, planlama ve organize etme yetkinliğinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Taşıma yönetimine ilişkin etkin ve verimli taşıma moduna karar verebilir | 2 | Taşıma yönetimi için taşıma sistemlerini ayırt edip özelliklerini kavrar. | 3 | Lojistik faaliyetler için en uygun taşıma modu/sistemini açıklayabilir. | 4 | Taşıma yönetiminde sayısal karar verebilme becerilerini edinir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Lojistik faaliyetler içerisinde en önce gelen taşımacılık faaliyetlerine ilişkin taşıma türünün ya da taşıma sisteminni seçimi, taşıma türlerine göre entegre lojistik hizmetlerin oluşturulması, taşımacılıkta teslim ve ödeme biçimleri ile taşıma türlerine göre taşıma belgeleri ile yükümlülük ve sorumluluklar bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kavram ve tanımlar | | | 2 | Taşıma tür ve sistemleri | | | 3 | Taşıma tür ve sistemleri
| | | 4 | Lojistik için taşıma faaliyetlerinin yeri ve önemi | | | 5 | Taşıma türlerinin seçimi için kriterler | | | 6 | Taşımacılıkta sistemleşme | | | 7 | Taşıma türlerinin payları | | | 8 | Taşıma tür veya sistemlerine ilişkin karar verme | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | Taşıma tür veya sistemlerine ilişkin karar verme | | | 11 | Taşıma yönetiminde sayısal karar verme teknileri | | | 12 | Taşıma yönetiminde sayısal karar verme teknileri | | | 13 | Taşıma yönetiminde kullanılan teknoloji ve araçlar | | | 14 | Örnek uygulama incelemesi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Transportation Management: A Practical Handbook-Jim Hendrickson-Heartland Professional Services
Transportation: A Global Supply Chain Perspective 9th Edition- Robert A. Novack, Brian Gibson, Yoshinori, John J. Coyle. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 70 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 70 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 30 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 5 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 9 | 10 | 90 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|