|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 0100104105 | UYGULAMALI İSTATİSTİK | Zorunlu | 2 | 4 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrenci;
tanımlayıcı istatistikler, yaygın kullanılan istatistik dağılımlar ve özellikleri, basit korelasyon ve regresyon, istatistiklere ait örnekleme dağılımları, hipotez kavramı, hata tipleri, ve (bağımlı ve bağımsız) grup karşılaştırmaları (hipotez testleri) ile ilgili konularda bilgi ve kabiliyetini geliştirecek;
bu konularla ilgili karşılaşabileceği problemlere çözüm önerileri üretebilecek,
uygun ders planları geliştirebilecektir.
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd. Doç. Dr. Ecevit EYDURAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Ev ödevi, tartışma, örnek olay, grup çalışmaları. | 2 | Öğrenciler, Bilimsel bir araştırmanın planlanmasını ve yürütülmesini öğrenir | 3 | Öğrenciler, hipotezlerin kurulmasını ve hipotez testlerini öğrenir | 4 | Öğrenciler, bilimsel bir araştırma sonucunda elde ettiği verilerin değerlendirilmesi ve istatistik analizlerinin yapılmasını ve sonuçların yorumlanmasını öğrenir | 5 | Öğrenciler, regresyon ve korelasyon analizlerini öğrenir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | 1- Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahip olma,
2- Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahip olma,
3- Nitelikli araştırma planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme bilgi ve becerisine sahip olma,
4- Modern teknik ve araçları seçme, kullanma ve bilişim teknolojilerinden etkin yararlanma,
5- Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilme,
6- Bireysel olarak farklı çalışma gruplarında etkin çalışabilme ve sorumluluk alma özgüvenine sahip olma,
7- Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma,
8- Yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemenin gerekliliğini kavrayabilme,
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma,
10- Proje hazırlama ve değerlendirme bilgi ve yeteneklerine sahip olma, | Dersin İçeriği | 1- İstatistikte Temel Kavramlar
2- Frekans Tabloları, Şekiller ve Grafikler
3- Yer ve Dağılış Ölçüleri
4- Populasyon Dağılışları (Binom, Poisson ve Normal Dağılış)
5- Populasyon Dağılışları (Binom, Poisson ve Normal Dağılış)
6- Örnekleme Metotları
7- Nokta ve Aralık Tahmini
8- Ara sınav
9- Z ve t Dağılışı ile Yapılan Testler
10- X2 (Ki-Kare) Dağılışı ile Yapılan Testler
11- Regresyon Analizi
12- Korelasyon Analizi
13- Tek Yönlü Varyans Analizi
14- Şansa bağlı tam bloklar deneme planı
15- Ortalamaların çoklu karşılaştırma Testleri
16- Final sınavı | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Ölçme, Değişkenler ve Özetleme | | | 2 | Kesikli değişkenlerin özetlenmesi ve grafikler
- Sürekli değişkenlerin özetlenmesi ve grafikler
| | | 3 | Tanımlayıcı İstatistikler | | | 4 | Yer Ölçüleri (Ortalamalar)
. Değişim Ölçüleri
| | | 5 | Frekans dağılım tablolarında tanımlayıcı istatistikler
İlişki Ölçüleri
| | | 6 | a. Korelasyon
b. Regresyon
| | | 7 | Örnekleme dağılımları ve hipotez testleri | | | 8 | Bağımsız iki grup ortalaması arası farka ait örnekleme dağılımı ve hipotez testi (Student t testi) | | | 9 | Bağımlı grup karşılaştırmaları | | | 10 | Ki-kare dağılımı | | | 11 | Oran testi | | | 12 | | | | 13 | | | | 14 | | | | 15 | | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Sokal, R. R. and Rohlf, F. J. 1995. Biometry. 3rd edition. W. H. Freeman and Co. , New York, USA.
2. Zar, J. H. 1999. Biostatistical Analysis, 4th edition, Prentice Hall Upper Saddle River, New Jersey, USA.
3. Steel, R. G. D., Torrie, J. H. and Dickey, D. A. 1997. Principles and Procedures of Statistics: a Biometrical Approach. WCB McGraw-Hill Companies, New York, USA.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Laboratuvar | 1 | 40 | 40 | Problem Çözümü | 1 | 40 | 40 | Tartışma | 1 | 40 | 40 | Soru-Yanıt | 1 | 28 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|