Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 0100103102 | MÜHENDİSLİK MATEMATİĞİ | Zorunlu | 2 | 3 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin sonunda öğrenci;
Temel Diferensiyel Denklemler bilgilerini öğrenebilecektir.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Geleneksel Ders Anlatımı. | 2 | Öğrenci, matematik ile ilgili problemleri karşılayabilme, Formüle etme ve çözme becerisi kazanma | 3 | -Verilen bir diferansiyel denklemin çözümünün varlığını ve tekliğini belirleyebilme | 4 | Matematik bilgilerini Su Ürünleri mühendisliği problemlerine uygulama becerisi kazanma | 5 | Verilen bir diferansiyel denklemin türünü belirleyebilme, Uygun yöntemi kullanarak diferansiyel denklem problemlerinin çözümünü bulma |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
1- Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahip olma,
2- Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahip olma,
3- Nitelikli araştırma planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme bilgi ve becerisine sahip olma,
4- Modern teknik ve araçları seçme, kullanma ve bilişim teknolojilerinden etkin yararlanma,
5- Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilme,
6- Bireysel olarak farklı çalışma gruplarında etkin çalışabilme ve sorumluluk alma özgüvenine sahip olma,
7- Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma,
8- Yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemenin gerekliliğini kavrayabilme, |
Dersin İçeriği |
1- Belirli İntegral ve Uygulamaları
2- Uzay Analitik Geometri
3- Seriler ve Kuvvet Serileri
4- Fonksiyonların Seriye Açılımı, Taylor ve Macloren Serileri
5- Fourier Serileri
6- Çok Değişkenli Fonksiyonların Tanımı, Limit ve Süreklilik
7- Kısmi Türev ve Toplam Diferansiyel
8- Bileşik, Kapalı, Ters Fonksiyonların Türevleri
9- Çok Değişkenli Fonksiyonlarda Maksimum ve Minimum
10- Vektör Analizi
11- Gradient, Diverjans, Rotasyonel, Laplasien
12- İki Katlı İntegraller
13- Eğrisel İntegraller
14- Yüzey İntegralleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Diferensiyel Denklemler ve Çözümleri | | | 2 | Diferensiyel Denklemlerin Sınıflandırılması | | | 3 | Birinci Mertebeden Adi Diferensiyel Denk. | | | 4 | Tam Diferensiyel Denklemler | | | 5 | İntegrasyon Çarpanı | | | 6 | Değişkenlerine Ayrılabilir Denklemler | | | 7 | Homojen Diferensiyel Denklemler | | | 8 | Lineer Denklemler | | | 9 | Bernoulli,Riccati,Clairaut Denklemleri | | | 10 | Yüksek Mertebeden Diferensiyel Denk. | | | 11 | Belirsiz Katsayılar Metodu | | | 12 | Parametrelerin Değişimi Metodu | | | 13 | Operatör Metodu | | | 14 | Operatör Metodu | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Diferensiyel Denklemler ve Uygulamaları (Mehmet Aydın ve ark.)
Differntial Equations
(Shepley L.Ross)
Applied Differential Equations (Murray R. Spiegel)
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 18 | 18 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|