Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9900000219 | MATEMATİK-II | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin sonunda öğrenci türev, fonksiyon ile integral kavram ve yöntemlerini öğrenir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Anlatım | 2 | Öğrenci, matematik ile ilgili problemleri karşılayabilme, Formüle etme ve çözme becerisi kazanma | 3 | Verilen bir diferansiyel denklemin çözümünün varlığını ve tekliğini belirleyebilme | 4 | Verilen bir diferansiyel denklemin türünü belirleyebilme, Uygun yöntemi kullanarak diferansiyel denklem problemlerinin çözümünü bulma | 5 | Matematik bilgilerini Su Ürünleri mühendisliği problemlerine uygulama becerisi kazanma |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1- Belirli İntegral ve Uygulamaları
2- Uzay Analitik Geometri
3- Seriler ve Kuvvet Serileri
4- Fonksiyonların Seriye Açılımı, Taylor ve Macloren Serileri
5- Fourier Serileri
6- Çok Değişkenli Fonksiyonların Tanımı, Limit ve Süreklilik
7- Kısmi Türev ve Toplam Diferansiyel
8- Bileşik, Kapalı, Ters Fonksiyonların Türevleri
9- Çok Değişkenli Fonksiyonlarda Maksimum ve Minimum
10- Vektör Analizi
11- Gradient, Diverjans, Rotasyonel, Laplasien
12- İki Katlı İntegraller
13- Eğrisel İntegraller
14- Yüzey İntegralleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Türeve giriş, | | | 2 | Türev alma kuralları | | | 3 | Diferensiyel ve türev ilişkisi | | | 4 | Türevin geometrik yorumu, | | | 5 | Fonksiyonların tiplerine göre türevleri ve belirsiz şekiller, | | | 6 | Fonksiyonların tiplerine göre türevleri ve belirsiz şekiller, | | | 7 | İntegrale giriş | | | 8 | İntegral alma kuralları, | | | 9 | Değerlendirme | | | 10 | | | | 11 | | | | 12 | | | | 13 | | | | 14 | | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yüksek Matematik 1, Hüseyin Halilov, Alemdar Hasanoğlu, Can Mehmet.- istanbul : Literatür
Yayınları, 2008.
Genel Matematik, Mustafa Balcı, Balcı Yayınları, 2008.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 18 | 18 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|