Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9900000114YABANCI DİL - IZorunlu232
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Üniversite öğrencilerinin Yabancı Dili, kendi alanlarında okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini geliştirmelerini ve kullanabilmelerini sağlamak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Okt. Didem Erdel, Zafer Şafak, Sakine Uçar, Aslan Şen, Barış Yıldız
Öğrenme Çıktıları
1İngilizcenin genel cümle yapısını kavrar ve Türkçe cümle yapısı ile karşılaştırır.
2Kendini İngilizce tanıtabilir, başkalarıyla tanışıp kendisi ve kişiler hakkında bilgi verebilir.
3Alanıyla ilgili yabancı kaynak araştırabilir
4Genel alışkanlıklarından hobilerinden ve hangi sıklıkla yaptığını anlatabilir ve bu konu hakkında sorular sorabilir.
5İngilizce yazı yazabilme becerileri gelişir
6Uluslararası yayınları takip edebilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. Bu derste ilgi çekici bağlamlar yaratılarak, dilin işlekliğini artırıcı alıştırmalar verilerek, dilin gerçek iletişim becerilerinde kullanımı gösterilerek öğrencilerin dilsel ve iletişimsel yetileri geliştirilecek ve yabancı dil yeterlikleri artırılacaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1a. Personal pronouns b. Present simple tense verb “to be”
2a. Nouns: singular and plural b. The indefinite article c. Prepositions
3a. Numbers b. Possessive adjectives c. Determiners
4Countable and Uncountable Nouns
5Have got / has got b. this , that, these, those
6Simple present tense
7Adverbs of frequency
8Present Continuous Tense
9Telling the time
10Gerunds and Infinitives
11a. There is / there are b. Prepositions (at, in, under…)
12Modals be able to, can, could, may, might, must, have to, should
13a. Asking and giving directions b. Imperatives c. Cardinal numbers
14Revision and consolidation
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
English With US English Grammer in Use, Grammar Way
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma122
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma122
Ev Ödevi133
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)52
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1            
ÖÇ22           
ÖÇ3    2     4 
ÖÇ4 3     5   3
ÖÇ5            
ÖÇ6            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr