Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9900001036İKLİM BİLGİSİZorunlu114
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Temel meteorolojik faktörleri ve bu faktörler arasındaki ilişkiyi tanımlamak 2.Tarımsal meteorolojinin temel prensiplerini açıklamak 3.Meteorolojik verileri derleme yollarını öğretmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd.Doç.Dr. Mücahit KARAOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1Meteoroloji bileşenleri ve bunlar arasındaki ilişkiyi öğrenmek
2Tarımda meteorolojik olayların önemini kavramak
3Meteorolojik verilerin toplanma ve değerlendirilmesini öğrenmek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İklim elemanları ve meteorolojik olayların tanımları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş, ders ve sınavlar hakkında bilgilendirme
2Meteorolojinin tanımı ve alt bilimlerinin anlatımı
3Atmosfer bileşimi ve tabakaları I
4Atmosfer bileşimi ve tabakaları II
5Dünyanın hareketleri, ışık, enerji, ısı, sıcaklık
6Enerji, ısı, sıcaklık
7Hava, toprak, bitki ve sıcaklık arasındaki ilişki
8Ara sınav
9Atmosferik nem, hava neminin ölçümü
10Buharlaşma, buharlaşma işlemi ve ölçümleri
11Bulutlar ve bulutluluk
12Yağış I
13Yağış II
14Hava basıncı ve ölçümleri, zaman içinde hava bacıncı değişimi,
15 Hava akımlarının oluşumu (rüzgar)
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Karaoğlu, M. Meteoroloji, Klimatoloji, Zirai Meteoroloji ders notları (Basılmamış). Iğdır Üniversitesi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma166
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma148112
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Ev Ödevi111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)131
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ13           
ÖÇ2   3        
ÖÇ3        2   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr