Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 220500404100 | KRİZE MÜDAHALE VE SOSYAL HİZMET | Zorunlu | 2 | 4 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Psikolojik danışmanın koruyucu ruh sağlığı içinde önemli bir yeri olan kriz ve krize müdahaleye ilişkin kavram ve konuların kavranması, tartışılması ve krize müdahale becerilerinin öğretilmesini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Neşide Yıldırım
Dr. Öğr. Üyesi Hasan Biçim
Dr. Öğr. Üyesi Özkan Aydar |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kriz ve krize müdahale temel kavramlarını öğrenmek. | 2 | Krize müdahale tekniklerini öğrenmek ve kullanmak. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Kriz durumları, krize müdahale türleri, ilkeler, teknikler, planlamalar, vaka çalışmaları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kriz ve Krize Müdahale: Tanımı, Ruh sağlığı çalışmalarındaki yeri ve önemi. | | | 2 | Kriz ve krize Müdahalenin okulda ruh sağlığındaki yeri ve önemi | | | 3 | Kriz ve Krize Müdahalede psikolojik danışmanların yetki görev ve sorumlulukları | | | 4 | Kriz ve Krize Müdahalede psikolojik danışmanların yetki görev ve sorumlulukları | | | 5 | Kriz Durumları, krize müdahale ilkeleri, teknikleri, diğer görüşme teknikleri arasındaki yer | | | 6 | Kriz Durumları, krize müdahale ilkeleri, teknikleri, diğer görüşme teknikleri arasındaki yer | | | 7 | Okulda krize müdahale, ilkeleri, teknikleri, “kriz planı”. | | | 8 | Ara Değerlendirme | | | 9 | Krize müdahale, psikososyal travmalar, benzerlikler ve farklılıklar. | | | 10 | Doğal afetler ve krize müdahale, ilgili vaka çalışması. | | | 11 | Cinsel istismar ve krize müdahale, ilgili vaka çalışması. | | | 12 | Şiddet ve krize müdahale, ilgili vaka çalışması | | | 13 | Madde kullanımı, intihar ve krize müdahale ve ilgili vaka çalışması | | | 14 | Ölüm ve krize müdahale ve ilgili vaka çalışması | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Özgür Erdur-Baker Türkan Doğan (2018). Kriz Danışmanlığı
Tammi D Kolski Arthur E Jongsma Jr Rick A Myer (2016). Kriz Danışması ve Travmatik Olaylarda Tedavi Planlayıcısı (Çev:Zeynep Deniz Yöndem). Ankara: Nobel. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 60 | Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 40 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Örnek Vaka İncelemesi | 6 | 3 | 18 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 1 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 1 | 4 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|