Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 220500401100 | SOSYAL HİZMETTE TEMEL KAVRAMLAR VE TARTIŞMALAR | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
sosyal hizmetin eleştirel, ayırtedici ve kendine özgü karakterini tanıtmak; temel kavramlarını düşünmeye sevk etmek; eleştirel bir bakış geliştirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr..Öğr. Üyesi Hasan BİÇİM |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1 Refah, sosyal ve sosyal refah kavramlarını analiz eder. | 2 | Refah ve sosyal olmak arasında ilişki kurar | 3 | Refah devleti ile sosyal devleti dünyadaki örnekleriyle ayırt eder | 4 | Sosyal devlet içerisindeki risk gruplarını tanımlar | 5 | Değişim,gelişim ve rehabilitasyonun sosyal refah devletiyle ilişkisini kurar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
eleştirel bir sosyal hizmet yaklaşımı; küreselleşme karşısında sosyal hizmeti yeniden değerlendirmek; sosyal hizmetin değişen yapısı; sosyal hizmetin felsefi ve sosyolojik temelleri; sosyal hizmet etik ve değer ilişkisi; sosyal hizmette temel kavramlar; sosyal hizmette yeni kavramla |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Refah ve sosyal refah kavramları | | | 2 | Refah kavramının analizi | | | 3 | Refah kavramıyla ilişkili diğer alanlar | | | 4 | İnsan ve insan hizmetleri | | | 5 | İnsana hizmet eden toplumsal örgütler | | | 6 | insani hizmetler bağlamında dünyada ve Türkiye´de sosyal hizmetlerin tarihçesi | | | 7 | Türkiye´de sosyal Hizmetlere ilişkin mevcut sistemin rol, yapı ve işlevsel yönü. | | | 8 | Sosyal olmakla refah ilişkisi | | | 9 | VİZE SINAVI | | | 10 | Risk grupları ve sosyal refah | | | 11 | Risk gruplarının refahı | | | 12 | Toplum olarak refaha kavuşmanın önemi | | | 13 | Sosyal refah için yapısal değişikliğin önemi | | | 14 | Değişim, refah ilişkisi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Robert Adams, Lena Dominelli, Malcom Payne, Sosyal Hizmet: Temel Alanlar ve Eşleştirel Tartışmalar, Nika Yayınevi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 70 | Ev Ödevi | 1 | 30 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 10 | 5 | 50 |
Tartışma | 5 | 1 | 5 |
Soru-Yanıt | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|