Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190500406102 | SOSYAL HİZMETTE HALKLA İLİŞKİLER VE İLETİŞİM | Zorunlu | 3 | 6 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Halkla İlişkiler ve iletişim tekniklerini öğretmek, sosyal çalışmacının sosyal hizmet müdahalelerinde ve muhatapları ile ilişkilerinde bilimsel yaklaşımları kullanarak kolay etkileşimi sağlamak. İletişimde ses, söz ve beden dilini kullanma becerilerini geliştirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Arzu SÖNMEZ ERYAŞAR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Halkla ilişkilerin önemini kavrar. | 2 | Tanıma ve tanıtma yaklaşımlarını geliştirir. | 3 | Kendinde bulunması gereken özellikleri bilir, eksiklerinin farkına varır. | 4 | İletişimin Kapsamını ve unsurlarını açıklar. | 5 | İletişim kazalarını önler. | 6 | İletişimi sınıflandırır. | 7 | İletişimde ses, söz ve beden dilini kullanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Halkla ilişkilerin önemi ve gerekliliği, iletişimin kavramsal açılımları, öğeleri, etkileşim, iletişim teknikleri, sesli, sözlü sözsüz iletişim ve beden dili. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Halkla ilişkilerin bilim haline gelişi ve tarihi seyri | | | 2 | Halkla ilişkilerin amacı ve hedefleri | | | 3 | Kitleleri etkileme yolları | | | 4 | Halkla ilişkilerde temel ilkeler ve kullanılan araçlar | | | 5 | İç ve dış kamuoyu Kriterleri | | | 6 | Sosyal çalışmacıda bulunması gereken özellikler | | | 7 | Halkla ilişkiler uygulamalarının evreleri | | | 8 | Arasınav | | | 9 | İnsan kariyerini olumsuz etkileyen faktörler | | | 10 | İletişimin kapsamı, amacı, özellikleri, işlevi ve varsayımları | | | 11 | İletişimin Sınıflandırılması | | | 12 | İletişim çatışmaları ve engelleri, İletişimde dinleme türleri, ses-söz ve etkileşim | | | 13 | Aile içi iletişim | | | 14 | Sözsüz iletişim ve beden dili | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Geçikli, Fatma. Halkla İlişkiler ve İletişim, Beta Basım Yayın İstanbul 2019.
Baltaş Zuhal, Bedenin Dili, Remzi Kitabevi, İstanbul 2003. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 70 | Ev Ödevi | 1 | 30 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 7 | 2 | 14 |
Soru-Yanıt | 7 | 2 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 1 | 20 |
Ev Ödevi | 5 | 2 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 5 | 4 | 4 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 5 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | ÖÇ3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 4 | 2 | ÖÇ5 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 5 | 2 | ÖÇ6 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 4 | 2 | ÖÇ7 | 2 | 4 | 2 | 4 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 5 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|