|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190500404104 | İNSAN DAVRANIŞI VE SOSYAL ÇEVRE -II | Zorunlu | 2 | 4 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu derste, bireyin içinde yaşadığı, aileler, gruplar, örgütler, kurumlar, topluluk ve toplumlar gibi sosyal sistemlerin etkileşimi çerçevesinde, insanının biyo-psiko-sosyal gelişimini kapsayan kuramlar ile genç yetişkinlik, orta yaş ve yaşlılık dönemlerine ilişkin kuramlar ve sorunlar ele alınmaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Ekolojik/sosyal sistem çerçevesini tanımlayabilecekler | 2 | İnsanın biyo-psikososyal bir varlık olduğunu kavrayacaklar | 3 | Toplumsal, ekonomik ve kültürel yapı, sınıf, yoksulluk, ezilme, ayrımcılık, cinsiyetçilik gibi çevre temelli kavramların davranış ve gelişim üzerindeki etkilerini ve Farklılık (diversity) kavramının bireyler üzerindeki etkilerini anlayacaklar | 4 | Genç yetişkinlik, orta yaş ve yaşlılık dönemlerinin gelişimsel görevlerini öğrenecek ve gelişimsel gereksinmeler ile risk ve koruyucu faktörler hakkında gerekli bağlantıları kurabilecekler | 5 | Sosyal hizmet müdahalesi için kuramsal bir temel oluşturabileceklerdir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Ergenlik Döneminde Gelişim (12-21 yaş) Gelişim | | | 2 | Ergenlik Döneminde Gelişim (12-21 yaş) Gelişim ve Gelişimde Riskler | | | 3 | Ruh Sağlığı Kavramının Açıklanması ve Ruhsal Hastalıkların Sınıflandırılması | | | 4 | Genç Yetişkinlik Döneminin Biyolojik ve Psikolojik Yönleri | | | 5 | Genç Yetişkinlik Döneminin Sosyal ve Çevresel Yönleri (Aile Kurma, Eş Seçimi, Aile Yaşam Döngüsü-film izlenmesi ve tartışma | | | 6 | Orta Yaş Döneminin Biyolojik Yönleri (Fiziksel Fonksiyonlar, Duyu Organları, Menopoz-Andropoz, Orta Yaş Krizi) | | | 7 | Orta Yaş Döneminin Psiko-Sosyal Yönleri (Orta Yaşın Gelişimsel Görevleri, İletişim ve Önemi) | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Cinsel Yönelim | | | 10 | Yaşlılık Dönemi ve Ekolojik Çevre | | | 11 | Yaşlılık Döneminin Biyolojik Yönleri (Yaşlılık Tanımı, Yaşlılık Hastalıkları). | | | 12 | Yaşlılık Döneminin Psikolojik Yönleri (Yaşlılık Döneminin Gelişimsel Görevleri, Başarılı Yaşlanmaya İlişkin Teoriler) | | | 13 | Yaşlılık Döneminin Psikolojik Yönleri (Yaşlılıkta Yaşam Olaylarının Etkisi, Yaşlılığa Ilımlı Psikolojik Hazırlık İçin Yol Göstericiler, Ölüm ve Ötenazi- vaka örneği paylaşımı ve tartışma | | | 14 | Yaşlılık Döneminin Sosyal ve Çevresel Yönleri (Son Zamanlarda Keşfedilmiş Azınlık Grubu: Yaşlılık). Yaşlılık Döneminde Karşılaşılan Kimi Sorunlar ve Sosyal Hizmet | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Zastrow, Charles ve Karen Kirst Ashman. Understanding Human Behavior and the Social Environment. Second Edition. Nelson Hall Publishers, Chicago:1990.
Işık, Oğuz. Melih Pınarcıoğlu. Nöbetleşe Yoksulluk. Sultanbeyli Örneği. İletişim Yayınları. 1. Baskı. İstanbul, 2001.
İl, Sunay. "Evlilik ve Eş Seçimi," H.Ü. Sosyal Hizmetler Dergisi. (Deprem Özel Sayısı). 1,10:16-20, 1999.
İkizoğlu, Musa. "Yoksulluk ve Yaşam Kalitesi," Sosyal Hizmette Yeni Yaklaşımlar ve Sorunlar: Prof. Dr. Nihal Turan'a Armağan. Ed.:Duyan Veli ve Aliye Mavili Aktaş. 161-169, Ankara:2001.
Kahramanoğlu, Ertan. "Yaşlılık ve Sağlıklı Sosyal Çevre," Yaşam Boyu Sosyal Hizmet: Prof. Dr. Sema Kut'a Armağan. 290-294. Ankara:1999.
Koşar, Nesrin G. Sosyal Hizmetlerde Yaşlı Refahı Alanı. Şafak Matbaacılık, Ankara: 1996.
Lambley, Peter. Orta Yaşın İsyanı. Çev: Semra Eren. HYB Yayıncılık. Birinci Baskı. Ankara:1999. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 70 | Ev Ödevi | 1 | 30 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 1 | 14 | Tartışma | 14 | 2 | 28 | Soru-Yanıt | 8 | 5 | 40 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 | Ev Ödevi | 10 | 5 | 50 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|