Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190500403103 | GENÇLİK, TOPLUM VE SOSYAL HİZMETLER | Zorunlu | 2 | 3 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere, gençlik döneminin gelişimsel özellikleri, Türkiye’de ve Dünya’da gençlik politikaları ve genç bireylerle sosyal hizmet uygulamalarının temel prensipleri ve teknikleri, gençlerin karşılaştıkları sorunlar hakkında bilgi sahibi olmaları ve bu sorunların çözümüne yönelik bir proje geliştirmeleri hakkında bilgi kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Özkan Aydar |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Gençlik döneminin gelişimsel özellikleri hakkında bilgi edinir. | 2 | Gençlik politikaları hakkında bilgi edinir. | 3 | Gençleri ilgilendiren toplumsal sorunları öğrenir, bu sorunlara çözüm üretir. | 4 | Gençlik sorunlarıyla ilgili proje hazırlama becerisi kazanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Gençlik Döneminin Fiziksel, Kavramsal, Duygusal Özellikleri | | | 2 | Gençlik Dönemi ve Toplumsal Sorunlar | | | 3 | Gençlik Dönemi Sorunları | | | 4 | Gençler İçin Riskler | | | 5 | Gençler İçin Sosyal Hizmet Müdahalelerinde Kullanılan Yaklaşımlar | | | 6 | Gençlik Çağı ve Gençlik Politikalarıyla İlgili Proje Tasarımı Ve Yönetimi, | | | 7 | Proje Grup Sunumları ve Tartışma | | | 8 | Proje Grup Sunumları ve Tartışma-Ara Sınav | | | 9 | Proje Grup Sunumları ve Tartışma | | | 10 | Proje Grup Sunumları ve Tartışma | | | 11 | Proje Grup Sunumları ve Tartışma | | | 12 | Proje Grup Sunumları ve Tartışma | | | 13 | Proje Grup Sunumları ve Tartışma | | | 14 | Değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yentürk, N., Kurtaran, Y., Nemutlu, G. (2008). Türkiyede Gençlik Çalışması ve Politikaları. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları.
İstatistiklerle Türkiyede Gençlik. İstanbul Bilgi Üniversitesi Gençlik Çalışmaları Birimi.
Kazan H., Proje Yönetimi, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ev Ödevi | 4 | 10 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|