Ders Öğretim Planı
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
190500403101İNSAN DAVRANIŞI VE SOSYAL ÇEVRE -ICompulsory235
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Bu derste, bireyin içinde yaşadığı, aileler, gruplar, örgütler, kurumlar, topluluk ve toplumlar gibi sosyal sistemlerin etkileşimi çerçevesinde, insanının biyo-psiko-sosyal gelişimini kapsayan kuramlar ile bebeklik, çocukluk ve gençlik dönemlerine ilişkin kuramlar ve sorunlar ele alınmaktadır.
Name of Lecturer(s)
Learning Outcomes
1Ekolojik/sosyal sistem çerçevesini tanımlayabilecekler
2İnsanın biyo-psikososyal bir varlık olduğunu kavrayacaklar
3Toplumsal, ekonomik ve kültürel yapı, sınıf, yoksulluk, ezilme, ayrımcılık, cinsiyetçilik gibi çevre temelli kavramların davranış ve gelişim üzerindeki etkilerini ve Farklılık (diversity) kavramının bireyler üzerindeki etkilerini anlayacaklar
4Bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemlerine ilişkin gelişimsel görev ve gelişimsel gereksinmeler ile risk ve koruyucu faktörler hakkında gerekli bilgileri edinecekler
5Sosyal hizmet müdahalesi için kuramsal bir temel oluşturacaklardır.
Mode of Delivery
Birinci Öğretim
Prerequisites and co-requisities
Recommended Optional Programme Components
Course Contents
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre Kavramlarının Tanımı, Kullanımı
2İnsan Gelişimi ve Gelişim Görevleri Kavramlarının Açıklanması
3Doğum Öncesi Gelişim, Doğum Öncesi ve Hamilelik Süresince Bebeği ve Anneyi Olumsuz Etkileyebilecek Olaylar
4Hamilelik, Doğum ve Yenidoğan
5Hamilelik, Doğum ve Yenidoğan
6Bebeklik Döneminde Gelişim-Vaka örneği paylaşımı
7Bebeklik Döneminde Gelişim
8Ara sınav
9İlk Çocukluk Döneminde (2-6 yaş) Gelişim
10Orta Çocukluk Döneminde (6-12 yaş) Gelişim
11Orta Çocukluk Döneminde (6-12 yaş) Gelişim
12Orta Çocukluk Döneminde (6-12 yaş) Gelişimi ve Gelişimde Riskler
13Çocukluk dönemi önemli yaşam olayları-film izlenmesi
14Genel Değerlendirme
Recommended or Required Reading
Cüceloğlu, Doğan. İnsan ve Davranışı. Psikolojinin Temel Kavramları. 5. Basım İstanbul: Remzi Kitabevi, 1994. Cüceloğlu, Doğan. Yeniden İnsan İnsana. İstanbul:Remzi Kitabevi, 1997. Zastrow C, K. Kirst- Ashmen. Understanding of the Human BehaviorandtheSocial Environment. Second Ed. Chicago: Nelson Publishers, 1990
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Ara Sınav170
Ev Ödevi130
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Sınavı1100
SUM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
SUM100
Language of Instruction
Work Placement(s)
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14114
Tartışma14228
Soru-Yanıt8540
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10110
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10110
Ev Ödevi10550
TOTAL WORKLOAD (hours)154
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
LO133343234343
LO243434343443
LO334333433334
LO443334333333
LO531443323333
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr