Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190500403101İNSAN DAVRANIŞI VE SOSYAL ÇEVRE -IZorunlu235
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu derste, bireyin içinde yaşadığı, aileler, gruplar, örgütler, kurumlar, topluluk ve toplumlar gibi sosyal sistemlerin etkileşimi çerçevesinde, insanının biyo-psiko-sosyal gelişimini kapsayan kuramlar ile bebeklik, çocukluk ve gençlik dönemlerine ilişkin kuramlar ve sorunlar ele alınmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Ekolojik/sosyal sistem çerçevesini tanımlayabilecekler
2İnsanın biyo-psikososyal bir varlık olduğunu kavrayacaklar
3Toplumsal, ekonomik ve kültürel yapı, sınıf, yoksulluk, ezilme, ayrımcılık, cinsiyetçilik gibi çevre temelli kavramların davranış ve gelişim üzerindeki etkilerini ve Farklılık (diversity) kavramının bireyler üzerindeki etkilerini anlayacaklar
4Bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemlerine ilişkin gelişimsel görev ve gelişimsel gereksinmeler ile risk ve koruyucu faktörler hakkında gerekli bilgileri edinecekler
5Sosyal hizmet müdahalesi için kuramsal bir temel oluşturacaklardır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre Kavramlarının Tanımı, Kullanımı
2İnsan Gelişimi ve Gelişim Görevleri Kavramlarının Açıklanması
3Doğum Öncesi Gelişim, Doğum Öncesi ve Hamilelik Süresince Bebeği ve Anneyi Olumsuz Etkileyebilecek Olaylar
4Hamilelik, Doğum ve Yenidoğan
5Hamilelik, Doğum ve Yenidoğan
6Bebeklik Döneminde Gelişim-Vaka örneği paylaşımı
7Bebeklik Döneminde Gelişim
8Ara sınav
9İlk Çocukluk Döneminde (2-6 yaş) Gelişim
10Orta Çocukluk Döneminde (6-12 yaş) Gelişim
11Orta Çocukluk Döneminde (6-12 yaş) Gelişim
12Orta Çocukluk Döneminde (6-12 yaş) Gelişimi ve Gelişimde Riskler
13Çocukluk dönemi önemli yaşam olayları-film izlenmesi
14Genel Değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Cüceloğlu, Doğan. İnsan ve Davranışı. Psikolojinin Temel Kavramları. 5. Basım İstanbul: Remzi Kitabevi, 1994. Cüceloğlu, Doğan. Yeniden İnsan İnsana. İstanbul:Remzi Kitabevi, 1997. Zastrow C, K. Kirst- Ashmen. Understanding of the Human BehaviorandtheSocial Environment. Second Ed. Chicago: Nelson Publishers, 1990
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav170
Ev Ödevi130
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14114
Tartışma14228
Soru-Yanıt8540
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10110
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10110
Ev Ödevi10550
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)154
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ133343234343
ÖÇ243434343443
ÖÇ334333433334
ÖÇ443334333333
ÖÇ531443323333
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr