Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | 190500403101 | İNSAN DAVRANIŞI VE SOSYAL ÇEVRE -I | Compulsory | 2 | 3 | 5 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
Bu derste, bireyin içinde yaşadığı, aileler, gruplar, örgütler, kurumlar, topluluk ve toplumlar gibi sosyal sistemlerin etkileşimi çerçevesinde, insanının biyo-psiko-sosyal gelişimini kapsayan kuramlar ile bebeklik, çocukluk ve gençlik dönemlerine ilişkin kuramlar ve sorunlar ele alınmaktadır. |
Name of Lecturer(s) |
|
Learning Outcomes |
1 | Ekolojik/sosyal sistem çerçevesini tanımlayabilecekler | 2 | İnsanın biyo-psikososyal bir varlık olduğunu kavrayacaklar | 3 | Toplumsal, ekonomik ve kültürel yapı, sınıf, yoksulluk, ezilme, ayrımcılık, cinsiyetçilik gibi çevre temelli kavramların davranış ve gelişim üzerindeki etkilerini ve Farklılık (diversity) kavramının bireyler üzerindeki etkilerini anlayacaklar | 4 | Bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemlerine ilişkin gelişimsel görev ve gelişimsel gereksinmeler ile risk ve koruyucu faktörler hakkında gerekli bilgileri edinecekler | 5 | Sosyal hizmet müdahalesi için kuramsal bir temel oluşturacaklardır. |
|
Mode of Delivery |
Birinci Öğretim |
Prerequisites and co-requisities |
|
Recommended Optional Programme Components |
|
Course Contents |
|
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre Kavramlarının Tanımı, Kullanımı | | | 2 | İnsan Gelişimi ve Gelişim Görevleri Kavramlarının Açıklanması | | | 3 | Doğum Öncesi Gelişim, Doğum Öncesi ve Hamilelik Süresince Bebeği ve Anneyi Olumsuz Etkileyebilecek Olaylar | | | 4 | Hamilelik, Doğum ve Yenidoğan | | | 5 | Hamilelik, Doğum ve Yenidoğan | | | 6 | Bebeklik Döneminde Gelişim-Vaka örneği paylaşımı | | | 7 | Bebeklik Döneminde Gelişim | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | İlk Çocukluk Döneminde (2-6 yaş) Gelişim | | | 10 | Orta Çocukluk Döneminde (6-12 yaş) Gelişim | | | 11 | Orta Çocukluk Döneminde (6-12 yaş) Gelişim | | | 12 | Orta Çocukluk Döneminde (6-12 yaş) Gelişimi ve Gelişimde Riskler | | | 13 | Çocukluk dönemi önemli yaşam olayları-film izlenmesi | | | 14 | Genel Değerlendirme | | |
|
Recommended or Required Reading |
Cüceloğlu, Doğan. İnsan ve Davranışı. Psikolojinin Temel Kavramları. 5. Basım İstanbul: Remzi Kitabevi, 1994.
Cüceloğlu, Doğan. Yeniden İnsan İnsana. İstanbul:Remzi Kitabevi, 1997.
Zastrow C, K. Kirst- Ashmen. Understanding of the Human BehaviorandtheSocial Environment. Second Ed. Chicago: Nelson Publishers, 1990 |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Ara Sınav | 1 | 70 | Ev Ödevi | 1 | 30 | SUM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | SUM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | | Work Placement(s) | |
|
Workload Calculation |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 8 | 5 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Ev Ödevi | 10 | 5 | 50 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
LO1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | LO2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | LO3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | LO4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | LO5 | 3 | 1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|