Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190500402105İLETİŞİM BECERİLERİZorunlu123
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere iletişimin temel olgu ve kavramlarını tanıtmak, iletişim becerilerini kazandırmak ve iletişim modellerini tanıtmaktır. Toplumsal alanda iletişimin yeri ve öneminden bahsedilmesi , konuşma ve dinleme eğitiminin, iletişim çatışmaları ve empati kavramlarının üzerinde durulması amaçlanmaktadır. Ayrıca; edindikleri etkili iletişim becerileri sayesinde hem kişisel hem de kurumsal başarılarını artırmak hedeflenmektedir. Ders; öğrencilerin iletişim alanıyla ilgili düşünme, analiz etme ve tartışma yetilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesi Arzu SÖNMEZ ERYAŞAR
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler, iletişimin tanımını yapar, iletişim süreci ve öğelerini açıklayabileceklerdir.
2Öğrenciler, etkili iletişimde dinleme ve geri bildirim mekanizmalarına örnekler verebileceklerdir.
3Öğrenciler, öğretmen olarak sınıf içinde iletişimin önemini kavrayabileceklerdir.
4Öğrenciler, iletişimi engelleyen faktörleri tespit edebileceklerdir.
5Öğrenciler, veli iletişiminin önemi hakkında bilgi edineceklerdir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İletişimde temel kavramlar
2İletişim becerileri
3Kişiler arası ilişkiler
4Kişiler arası ilişki tipleri
5İletişimde dinleme
6İletişimde empati
7İletişimde kendini açma
8Sözsüz iletişim
9İletişimde güvenlik
10Kişiler arası ilşkilerde çatışma ve çatışma çözme
11Aile içi ilişkiler ve iletişim
12Engelli ve Yaşlı bireylerle iletişim
13Etik ve mesleki etik
14Hasta ve zor durumda olan bireylerle iletişim
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Demiray, U. (2008). Etkili İletişim,Ankara:Pegem Akademi Mutlu, E. (1998). İletişim Sözlüğü, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları McKay, M. 2006; İletişim Becerileri, Ankara: HYB Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav717
Final Sınavı717
Proje Hazırlama11010
Proje Sunma11010
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7214
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7214
Performans11414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)76
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ144544444234
ÖÇ244444535245
ÖÇ344444433244
ÖÇ444545535244
ÖÇ534454453244
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr