Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190500402105 | İLETİŞİM BECERİLERİ | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilere iletişimin temel olgu ve kavramlarını tanıtmak, iletişim becerilerini kazandırmak ve iletişim modellerini tanıtmaktır. Toplumsal alanda iletişimin yeri ve öneminden bahsedilmesi , konuşma ve dinleme eğitiminin, iletişim çatışmaları ve empati kavramlarının üzerinde durulması amaçlanmaktadır. Ayrıca; edindikleri etkili iletişim becerileri sayesinde hem kişisel hem de kurumsal başarılarını artırmak hedeflenmektedir. Ders; öğrencilerin iletişim alanıyla ilgili düşünme, analiz etme ve tartışma yetilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğretim Üyesi Arzu SÖNMEZ ERYAŞAR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler, iletişimin tanımını yapar, iletişim süreci ve öğelerini açıklayabileceklerdir. | 2 | Öğrenciler, etkili iletişimde dinleme ve geri bildirim mekanizmalarına örnekler verebileceklerdir. | 3 | Öğrenciler, öğretmen olarak sınıf içinde iletişimin önemini kavrayabileceklerdir. | 4 | Öğrenciler, iletişimi engelleyen faktörleri tespit edebileceklerdir. | 5 | Öğrenciler, veli iletişiminin önemi hakkında bilgi edineceklerdir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İletişimde temel kavramlar | | | 2 | İletişim becerileri | | | 3 | Kişiler arası ilişkiler | | | 4 | Kişiler arası ilişki tipleri | | | 5 | İletişimde dinleme | | | 6 | İletişimde empati | | | 7 | İletişimde kendini açma | | | 8 | Sözsüz iletişim | | | 9 | İletişimde güvenlik | | | 10 | Kişiler arası ilşkilerde çatışma ve çatışma çözme | | | 11 | Aile içi ilişkiler ve iletişim | | | 12 | Engelli ve Yaşlı bireylerle iletişim | | | 13 | Etik ve mesleki etik | | | 14 | Hasta ve zor durumda olan bireylerle iletişim | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Demiray, U. (2008). Etkili İletişim,Ankara:Pegem Akademi
Mutlu, E. (1998). İletişim Sözlüğü, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları
McKay, M. 2006; İletişim Becerileri, Ankara: HYB Yayıncılık |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı | 7 | 1 | 7 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje Sunma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Performans | 1 | 14 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 2 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 2 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|