Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190500401103FELSEFEZorunlu113
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin elştirel düşünme ve anlama kabiliyetlerinin geliştirilmesi. Olay ve olguların farklı yönleri ile ele alınmasına yönelik ilginin artması amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Sait YILDIRIM
Öğrenme Çıktıları
1etkili düşünme becerilerine sahip olmak, felsefe kavramlarını öğrenmek düşüncenin temel dinamiklerine aşina olmak, somut, soyut ve metafizik unsurları düşünsel temelde ele almak, maddenin kaynağına dair düşünebilmek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Sosyoloji, felsefe ve toplumsal yapı dersleridir.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
Felsefe nedir, felsefe tarihi, ilk düşünürler, eleştirel düşünme, sanat felsefesi, bilgi felsefesi, bilim felsefesi, ahlak ve din felsefesi konuları ders içeriğinde yer almaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Felsefe nedir? Felsefe bir bilim midir?
2Varlık felsefesi (Ontoloji): Varlık felsefesinin temel problemleri ve kavramları
3Bilgi felsefesi (Epistemoloji): Bilgi felsefesinin temel problemleri ve kavramları; bilginin imkanı, kaynağı, kapsamı ve ölçütleri
4Değer felsefesi (Aksiyoloji): Ahlak felsefesinin temel problemleri ve kavramları
5Değer felsefesi (Aksiyoloji): Siyaset felsefesinin temel problemleri ve kavramları
6Değer felsefesi (Aksiyoloji): Sanat felsefesinin temel problemleri ve kavramları
7Değer felsefesi (Aksiyoloji): Din felsefesinin temel problemleri ve kavramları
8Orta Çağ İslam Dünyası’nda Bilimin Kaynakları
9İslam Biliminde Aristoteles ve Platon’un Etkisi
10Varlık Nedir? Aristoteles ve Metafiziğin Doğası Kategoriler ve (Var)Olanlar Töz ve Nitelikleri (Var) Olan olması bakımından varlık
11Değişim, Töz, Hupokeimenon Öz, Tanım, Madde ve Form Form evrensel mi yoksa tekil mi bir varoluştur?
12Deneycilik ve Usculuğun Temel İddiaları ve Sınırları Gerekçelendirme Prosedüründe Deney ve Aklın Rolü Gerekçelendirilmiş Doğru İnanç Bilgi midir?
13Deneycilik ve Usculuk Karşısında Kuşkuculuğun Tanıtımı Kuşkuculuğa Karşı Verilmiş Yanıtlar Olarak Deneycilik ve Usçuluk Usculuğun Karakteristiğinin Belirlenmesi Aklın Belirlediği Kurallar ve Kartezyen Düşünce
14Deneyciliğin Karakteristiğinin Belirlenmesi Bilginin Deneysel Olarak Hesabının Verilmesi
15Kant ve bilgi sorunsalı Bilgiye ilişkin çağdaş yaklaşımlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Hilmi Ziya Ülken Felsefeye Giriş
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Alan Çalışması111
Bireysel Çalışma31545
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ1           
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr