Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190500401103 | FELSEFE | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin elştirel düşünme ve anlama kabiliyetlerinin geliştirilmesi. Olay ve olguların farklı yönleri ile ele alınmasına yönelik ilginin artması amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Sait YILDIRIM |
Öğrenme Çıktıları |
1 | etkili düşünme becerilerine sahip olmak, felsefe kavramlarını öğrenmek
düşüncenin temel dinamiklerine aşina olmak,
somut, soyut ve metafizik unsurları düşünsel temelde ele almak, maddenin kaynağına dair düşünebilmek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Sosyoloji, felsefe ve toplumsal yapı dersleridir. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
Felsefe nedir, felsefe tarihi, ilk düşünürler, eleştirel düşünme, sanat felsefesi, bilgi felsefesi, bilim felsefesi, ahlak ve din felsefesi konuları ders içeriğinde yer almaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Felsefe nedir? Felsefe bir bilim midir? | | | 2 | Varlık felsefesi (Ontoloji): Varlık felsefesinin temel problemleri ve kavramları | | | 3 | Bilgi felsefesi (Epistemoloji): Bilgi felsefesinin temel problemleri ve kavramları; bilginin imkanı, kaynağı, kapsamı ve ölçütleri | | | 4 | Değer felsefesi (Aksiyoloji): Ahlak felsefesinin temel problemleri ve kavramları | | | 5 | Değer felsefesi (Aksiyoloji): Siyaset felsefesinin temel problemleri ve kavramları | | | 6 | Değer felsefesi (Aksiyoloji): Sanat felsefesinin temel problemleri ve kavramları | | | 7 | Değer felsefesi (Aksiyoloji): Din felsefesinin temel problemleri ve kavramları | | | 8 | Orta Çağ İslam Dünyası’nda Bilimin Kaynakları | | | 9 | İslam Biliminde Aristoteles ve Platon’un Etkisi | | | 10 | Varlık Nedir?
Aristoteles ve Metafiziğin Doğası
Kategoriler ve (Var)Olanlar
Töz ve Nitelikleri
(Var) Olan olması bakımından varlık | | | 11 | Değişim, Töz, Hupokeimenon
Öz, Tanım, Madde ve Form
Form evrensel mi yoksa tekil mi bir varoluştur? | | | 12 | Deneycilik ve Usculuğun Temel İddiaları ve Sınırları
Gerekçelendirme Prosedüründe Deney ve Aklın Rolü
Gerekçelendirilmiş Doğru İnanç Bilgi midir? | | | 13 | Deneycilik ve Usculuk Karşısında Kuşkuculuğun Tanıtımı
Kuşkuculuğa Karşı Verilmiş Yanıtlar Olarak Deneycilik ve Usçuluk
Usculuğun Karakteristiğinin Belirlenmesi
Aklın Belirlediği Kurallar ve Kartezyen Düşünce | | | 14 | Deneyciliğin Karakteristiğinin Belirlenmesi
Bilginin Deneysel Olarak Hesabının Verilmesi | | | 15 | Kant ve bilgi sorunsalı
Bilgiye ilişkin çağdaş yaklaşımlar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Hilmi Ziya Ülken Felsefeye Giriş |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Alan Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 3 | 15 | 45 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|