Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190500207102 | MEDYA OKURYAZARLIĞI | Zorunlu | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı medya okuryazarlığını tanımlamak, dünyada ve ülkemizde medya okuryazarlığının tarihçesi ve bu amaçla ortaya çıkan akım ve kuramları örneklemek, medya okuryazarlığı müfredatları hakkında bilgi vermektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Hakan BAKAR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Gazetecilik disiplinin temel kavramlarını ve gazeteciliğin temel kuramlarını bilir. | 2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | 3 | Medya kuruluşlarının ihtiyacı olan niteliklerde özgün basın yayın projeleri ortaya koyar. | 4 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | 5 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | 6 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
BULUNMAMAKTADIR |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
BULUNMAMAKTADIR |
Dersin İçeriği |
Bu ders; Medya Okuryazarlığı kavramı,Media Okuryazarlığının ortaya çıkışı ve önemi,Medya Okuryazarlığında temel ilkeler,Medya okuryazarlığında temel ilkeler,Medya Okuryazarlığı kuramları,Korumacı ve aşılamacı yaklaşım,Dünyada medya okuryazarlağı uygulamaları ,Türkiye'de medya okuryazarlığı eğitimi,Medya okuryazarlığı uygulamaları ,Medya analizleri,Medyada sağlık, kültür ve eğitim,Medyada kadın, siyaset ve spor,Medyada çocuk ve eğlence,Türkiye'de medyanın kullanımı,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Medya Okuryazarlığı kavramı | | | 2 | Media Okuryazarlığının ortaya çıkışı ve önemi | | | 3 | Medya Okuryazarlığında temel ilkeler | | | 4 | Medya okuryazarlığında temel ilkeler | | | 5 | Medya Okuryazarlığı kuramları | | | 6 | Korumacı ve aşılamacı yaklaşım | | | 7 | VİZE SINAVI | | | 8 | Dünyada medya okuryazarlağı uygulamaları | | | 9 | Türkiye'de medya okuryazarlığı eğitimi | | | 10 | Medya okuryazarlığı uygulamaları | | | 11 | Medya analizleri | | | 12 | Medyada sağlık, kültür ve eğitim | | | 13 | Medyada kadın, siyaset ve spor | | | 14 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ MEDYA OKUR YAZARLIĞI DERS KİTABI |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | BULUNMAMAKTADIR. |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 3 | 30 | 90 |
Final Sınavı | 2 | 20 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|