Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190500205105HALKLA İLİŞKİLER STRATEJİLERİZorunlu354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasında ilişkiler kurma; analiz sentez ve değerlendirmede gerekli uzmanlık bilgisine sahip olabilmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör Elif TANER KARAGÖZLÜ
Öğrenme Çıktıları
1Bu ders sonunda öğrenci, küresel uygulamalarda işletme beklentisine ve yararına uygun iletişim yaklaşımlarını önerebilecektir. Alt Yeterlilikler: • Küreselleşme ile iletişim arasındaki bağlantıları yorumlar. • Uluslararası anlaşmalarla iletişim çalışmalarını ilişkilendirir. • Uluslararası çerçevede kurum için en uygun iletişim yaklaşımlarını sorgular. • Farklı medya sistemleri ve haber rutinlerinin özellikle geleneksel medya, dijital medya, sosyal medya ve mobil teknolojilerin halkla ilişkiler uygulamalarını nasıl etkilediğini açıklamak.
2Kültürlerarası iş uygulamalarında ortaya çıkacak sorunlar için çözüm önerebilecektir.
3Halkla İlişkiler çalışmalarını küresel bağlamda değerlendirebilecektir. Alt Yeterlilikler: • Uluslararası şirketlerin ve uluslararası örgütlerin, halkla ilişkilerin küresel alanda gelişimini nasıl etkilediğini örneklendirir. • Yerel ve uluslararası halkla ilişkiler arasında benzerlik ve farklılıkları ayırt eder. • Çok kültürlü ortamlarda halkla ilişkilerin etkinlik koşullarını tartışır. • Küresel halkla ilişkiler çerçevesinde stratejik kararlar önerir. • Küresel halkla ilişkiler çalışmalarının yeni iletişim teknolojileri çerçevesinde gelişimini tartışır. • Küresel halkla İlişkiler uygulamalarında ölçme ve değerlendirme çalışmalarını örneklendirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Küreselleşme ve İletişim Yaklaşımları Arasındaki Bağlantı Uluslararası Anlaşmaların İletişim Yaklaşımları Açısından Değerlendirilmesi Kültürlerarası İletişim Ve Dil Kullanımı
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Küreselleşme ve İletişim Yaklaşımları Arasındaki Bağlantı
2Uluslararası Anlaşmaların İletişim Yaklaşımları Açısından Değerlendirilmesi
3Kültürlerarası İletişim Ve Dil Kullanımı
4Kültürlerarası İletişim Ve Sözsüz İletişim Sorunları
5İş dünyasında Kültürlerarası İletişimin Değerlendirilmesi
6Küresel Pazarlama İletişimi Çalışmalarının Özellikleri
7Küresel Pazarlamada Politik, Yasal ve Ekonomik Çerçevenin İncelenmesi
8Küresel Pazarlamada Kültürel Çerçevenin İncelenmesi
9Küresel Pazarlamada Kültürel Çerçevenin İncelenmesi
10Yerel ve Uluslararası Halkla İlişkiler Arasındaki Benzerlik ve Farklılıklar
11Çok Kültürlü Ortamlarda Halkla İlişkilerin Etkinlik Koşulları
12Küresel Halkla İlişkiler Çerçevesinde Stratejik Yaklaşımlar
13Küresel Halkla İlişkiler Çalışmalarında Yeni İletişim Teknolojilerinin Kullanımı
14Küresel Halkla İlişkiler Çalışmalarında Yeni İletişim Teknolojilerinin Kullanımı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Mühlbacher, H., Leihs, H. & Dahringer, L. (2006) International Marketing, 3. edition. Thomson Learning.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav185
Quiz110
Derse Katılım15
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı190
Quiz110
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav13030
Final Sınavı16060
Quiz11010
Derse Katılım11414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)114
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27
ÖÇ153452353213333532  5111 111
ÖÇ253443443315225523  2111 111
ÖÇ353333433314223322  2111 111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr