Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190500307101 | KAÇAKÇILIĞIN İZLENMESİ VE ÖNLENMESİ -I | Zorunlu | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Kaçakçılık sayılan fiiller, devletin, mahalli idarelerin, belediyelerin ve bunlara ait müesseselerin sorumluluğu. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Hakan ÇAYALAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Gümrük İşletme ile ilgili temel düzeydeki bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | 2 | Gümrük İşletme ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 3 | Gümrük İşletme alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. | 4 | Gümrük İşletme alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 | Gümrük İşletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | 6 | Gümrük İşletme alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 7 | Gümrük İşletme alanının gerektirdiği toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir | 8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 9 | Gümrük İşletme alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler. | 10 | Gümrük İşletme alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
5607 sayılı kanun ve bu kanunun uygulanmasına yönelik yönetmelikler ve Türkiye'den ve dünyadan yakalamalardan örnekler anlatılmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tanışma ve Ders Tanıtımı | | | 2 | 5607 sayılı kaçakçılıkla mücadele kanunu madde 1-2 (slayt 1-13) Amaç ve Tanımlar | | | 3 | Zula Kavramı ve Örnekleri - Türkiye'den yakalama örnekleri | | | 4 | 5607 sayılı kaçakçılıkla mücadele kanunu madde 3/1-9 (slayt 14-29) Kaçakçılık Fiilleri | | | 5 | 5607 sayılı kaçakçılıkla mücadele kanunu madde 3/10-15 (slayt 30-35) Akaryakıt Kaçakçılığı | | | 6 | 5607 sayılı kaçakçılıkla mücadele kanunu madde 3/16-20 (slayt 36-40) Tütün alkol bandrol | | | 7 | VİZE HAFTASI | | | 8 | 5607 sayılı kaçakçılıkla mücadele kanunu madde 4-5 (slayt 40-56) Nitelikli haller-etkin pişmanlık | | | 9 | 5607 sayılı kaçakçılıkla mücadele kanunu madde 6-8 (slayt 57-59) Yolcu Beraberi-Deniz-Hava Yolu | | | 10 | 5607 sayılı kaçakçılıkla mücadele kanunu madde 9-10 (slayt 60-70) Usul Hükümleri - El koyma | | | 11 | 5607 sayılı kaçakçılıkla mücadele kanunu madde 11-15 (slayt 71-81) Usul Hükümleri - Müsadere | | | 12 | 5607 sayılı kaçakçılıkla mücadele kanunu madde 16 (slayt 82-91) Usul Hükümleri - Tasfiye | | | 13 | 5607 sayılı kaçakçılıkla mücadele kanunu madde 17-23 (slayt 91-104) Çeşitli Hükümler | | | 14 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
5607 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanunu
5607'nin uygulanmasına dair sair yönetmelikler
Ders Sunu Slaytları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Derse Katılım | 1 | 42 | 42 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|