Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190500301103İŞLETME MATEMATİĞİ -IZorunlu113
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı temel matematik teknikleri öğretmek, problemlerin analizi için kullanılan matematiksel becerileri geliştirmek, matematiğin diğer alanlarda kullanımına vurgu yapmak, bu amaçla diğer alanlardan çeşitli problemler ve uygulamalardan örnekler incelemektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Dinçer Atasoy
Öğrenme Çıktıları
1sayıları sınıflandırabilir, fonksiyon ve özelliklerini kavrayabilir.
2Fonksiyonlarda limit ve süreklilik türev kavramını bilebilir.
3Fonksiyonlarda türev kavramını bilebilir.
4Matris ve seri kavramlarını bilebilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Cebirin temel kavramları, Logaritma, Matematik tümevarım, Permütasyon ve kombinasyon, Kümeler, Düzlem geometri, Diziler ve seriler, Türev, Türev uygulamaları, Kuvvet serileri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Cebirin Temel Kavramları
2Logaritma
3Matematik Tümevarım
4Permütasyon ve Kombinasyon
5Kümeler
6Düzlem Geometri
7Düzlem Geometri
8Diziler
9Seriler
10Türev
11Türev
12Türevin uygulamaları
13Türevin Uygulamaları
14Kuvvet serileri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Prof. Dr. Bülent Kobu, İşletme Matematiği 1, Beta Yayıncılık, 2011, istanbul Öğr. Gör. Dinçer Atasoy, Ticari Matematik, Nobel Yayınları, 2020, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)78
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20
ÖÇ1                 3 2
ÖÇ2                 3 2
ÖÇ3                   2
ÖÇ4                   2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr