Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
1908020601DENEYSEL SANAT ATÖLYE- IZorunlu366
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin görsel sanatlarda, sinema, resim, fotoğraf gibi farklı alanlardaki üretimlere yönelik algılama yetilerini geliştirmek, sanat yapıtlarının temel estetik prensiplerini kavratmak, yapıtları çözümleme beceresi kazandırmak ve özgün yapıtlar ortaya koyabilmelerini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üye. Ebru KÖSE
Öğrenme Çıktıları
1Plastik sanatlarda ritm, denge ve karşıtlıklar ilişkisi ve ödev konularının dağıtılması
2Resim sanatında klasik ve modern ustaların yapıtlarının karşılaştırmalı değerlendirilmesi ve ödevlere devam edilmesi
3Plastik sanatların temel ilkelerinin uygulanması bağlamında verilen ödevlerin değerlendirilmesi
4Oyunculuk sanatında temel ilkeler
5Oyunculukta mimik ve beden ilişkisi uygulamaları
6Bireysel sanat uygulamaları
7SINAV
8Seramik sanatının prensipleri.Seramik sanatındaki çeşitli yöntemlerin ve tekniklerin tartışılması ve ödevler üzerinde tartışma
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Ders kapsamında sanatsal örnekler incelenecek, tartışılacak, kişisel projeler geliştirilecek ve uygulama için hazırlık yapılacaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin içeriğine giriş bilgilerinin verilmesi
2Görsel sanatların temel kavramlarına yönelik bilgiler ve ödev konularının dağıtılması
3Görsel sanatların temel kavramlarına yönelik bilgilerin verilmesine devam edilmesi, ödev çalışmalarına devam
4seramik sanatında kullanılan farklı teknikler ve ödevler üzerine tartışma
5Plastik sanatlarda, kompozisyon, ışık ve renk ilişkisi
6SINAV
7Plastik sanatlarda ritm, denge ve karşıtlıklar ilişkisi ve ödev konularının dağıtılması
8Resim sanatında klasik ve modern ustaların yapıtlarının karşılaştırmalı değerlendirilmesi ve ödevlere devam edilmesi
9Plastik sanatların temel ilkelerinin uygulanması bağlamında verilen ödevlerin değerlendirilmesi
10Müze, galeri ve sanat mekanlarını ziyaret ve yorumlar
11Bireysel sanat uygulamaları
12Bireysel sanat uygulamaları
13Bireysel sanat uygulamaları
14SINAV
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
E.H.Gombrich, ‘Sanatın Öyküsü’, (Çev.Erol Erduran, Ömer Erduran), 2007, Remzi Kitabevi. Ahu Antmen, ’20.Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar’, 2008, Sel Yayınevi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı224
Derse Katılım144
Gösterme144
Bireysel Çalışma14684
Ev Ödevi14684
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)182
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1555555
ÖÇ2555555
ÖÇ3555555
ÖÇ4555555
ÖÇ5555555
ÖÇ6555555
ÖÇ7555555
ÖÇ8555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr