Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 1908020504 | RESTORASYON İLKE VE YÖNTEMLERİ | Zorunlu | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Ders, yapısal tasarıma dayalı mimari özelliklerin temelini öğretmek ve bütünleşik bir tasarım süreci hakkında fikir vermek için yoğunlaşmaktadır. Özellikle mimari ve mühendislik tasarım projelerinin bütünsel bir bakış sağlamak için tasarlanmıştır. Bu ders mimarlık ve inşaat mühendisliği arasındaki bağlantıyı anlamak için mimarların, mimari tasarımların ve yapısal tasarım ilkelerini analiz etmeyi amaçlamaktadır. Öğrenci hem mimar hem de inşaat mühendisleri için tasarım düşüncelerini ve felsefelerini öğrenecek. Öğrenciler ünlü yapı tasarımlarını bilir ve mimari hareketlerin ilkelerinin yapısal gelişime etkilerini kavrar. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr.Öğretim Üyesi CAVİT POLAT |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | 2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | 3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | 4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | 5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu ders, tasarım süreci ve yapı / yapım sürecinin mimari ve yapısal ilkelerinin içeriği ve bağlamı ile bunların bütünleştirici etkileşimlerini kapsar. Ders aynı zamanda aşağıdaki konularda Giriş'i de kapsar; Dikkat çekici mimarlar ve onların tasarım felsefesi ve teknik bilgilerini hem mimari yönleri hem de yapısal tasarım konuları açısından destekliyor. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders Programına Giriş | | | 2 | Mimarlık ve Yapısal Tasarım Konusuna Giriş | | | 3 | Yapısal Tasarımın Mimarlıkla Etkileşimi - Örneklendirme | | | 4 | Yapısal Tasarımın Mimarlıkla Etkileşimi – Helenistik | | | 5 | Yapısal Tasarımın Mimarlıkla Etkileşimi – Roma | | | 6 | Yapısal Tasarımın Mimarlıkla Etkileşimi – Gotik | | | 7 | Yapısal Tasarımın Mimarlıkla Etkileşimi – Rönesans | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Yapısal Tasarımın Mimarlıkla Etkileşimi - Barok | | | 10 | Yapısal Tasarımın Mimarlıkla Etkileşimi - Rococo | | | 11 | Yapısal Tasarımın Mimarlıkla Etkileşimi – Art Nevo | | | 12 | Yapısal Tasarımın Mimarlıkla Etkileşimi - Osmanlı | | | 13 | Yapısal Tasarımın Mimarlıkla Etkileşimi – Uluslararası Stil | | | 14 | Yapısal Tasarımın Mimarlıkla Etkileşimi – Modern Mimari | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Macdonald, Angus J. Structure and architecture. – 2nd ed., Elsevier, 2001. ISBN 0 7506 4793 0 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 13 | 4 | 52 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|