Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 1908020502 | SERAMİK | Zorunlu | 3 | 5 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrenciye;
1. Sanatasal bakış açısı kazandırmak.
2. El becerisi ve üç boyutlu düşünme becerisi kazanımı.
3. Görsel tasarım elemanlarının kullanma becerisini geliştirir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Dr. Elçin TELLİ ATEŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. Öğrenciye sanatasal bakış açısı kazandırmak. | 2 | El becerisi ve üç boyutlu düşünme becerisi kazanımı. | 3 | Görsel tasarım elemanlarının kullanma becerisini geliştirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Dönem içerisinde öğrenci sayısı ve atölye koşulları da göz önünde bulundurularak öğrencilerin 3 adet yüzey şekillendirme çalışması yapması hedeflenir. Bu beceriyi kazandırmanın yanı sıra sanatla ilgili bireyler olarak izleyici bakış açısını kazanmaları hedeflenmektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Seramik dersinin amacı ve konuları hakkında bilgilendirme | | | 2 | | Çamur yoğurma tekniği. Yoğurulan çamurla serbest deneme çalışması. | | 3 | | Yüzey şekillendirmesine uygun eserlerin seçimi ve şekillendirilmesi | | 4 | | Yüzey şekillendirme çalışması | | 5 | | Yüzey şekillendirme çalışması | | 6 | | Yüzey şekillendirme çalışması | | 7 | | VİZE | | 8 | | Seramik objenin uygun şekillendirme yöntemi seçilerek şekillendirilmeye başlanması. | | 9 | | Seçilen objenin şekillendirilmesi | | 10 | | Seramik objenin uygun şekillendirme yöntemi seçilerek şekillendirilmeye başlanması. | | 11 | | Şekillendirmesi tamamlanan çalışmaların kurutmaya bırakılması, kuruma sürecinin takibinin yapılması | | 12 | | Kuruyan çalışmaların rötuşlanarak bisküvi pişiriminin yapılması | | 13 | | Bisküvi pişirimi yapılan çalışmaların sırlanması | | 14 | | Sırlanan çalışmaların fırınlanması | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1-SERAMİK TEKNOLOJİSİ
Doç.Dr.ATEŞ ARCASOY MARMATA ÜNİVERSİTESİ YAYIN No: 457 GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ YAYIN No: 2
2-Seramik Hataları ve Çözüm Yöntemleri (Harry Fraser) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 90 | 90 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|