Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
1908020404TÜRK SANAT TARİHİ- IIZorunlu243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türk Sanatı’nda mimarlık ve diğer sanat yapıtlarına ilişkin temel kavramlar ile tasarım ve teknik özelliklerinin, estetik değerlerinin öğretilmesi , sanat ürünlerinin döneminin kültür – sanat ortamı ve sanatçı ilişkisi içinde değerlendirilmesinin sağlanması.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Abdullah GÜMÜŞ
Öğrenme Çıktıları
1Sanatta geçmiş ve gelecek ilişkisini kurabilmek
2Sanat ürünlerinin dönemin kültür ve sanat ortamı ve sanatçı ilişkisini gözlemleyebilmek
3Türk sanatının ulusal ve evrensel yönleriyle tanımak
4Türk sanatının cumhuriyete mirasını bilebilmek, ulusal kültürel mirasın vatan kabul edilen topraklar üzerindeki tapuları olduğunu kavrayabilmek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İslam’dan önce Türklerde sanat, İslam’dan sonra Türklerde sanat, Karahanlı, Gazneli, Büyük Selçuklu sanatı; Anadolu’ya yerleşim; Anadolu Selçuklu Sanatı, Beylikler Dönemi Sanatı ve Osmanlı Sanatı.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin Tanımlanması planın anlatılması
2ERKEN DÖNEM OSMANLI MİMARİSİ
3KLASİK DÖNEM OSMANLI MİMARİSİ
4GEÇ DÖNEM OSMANLI MİMARİSİ
5TÜRK EL SANATLARI
6GELENEKSEL SANATLARIMIZ
7TÜRK HAT SANATI
8Ara Sınav
9GELENEKSEL TÜRK SANAT TÜRLERİ
10GELENEKSEL TÜRK SANAT TÜRLERİ
11TÜRK-İSLAM SÜSLEME SANATLARI MOTİF VE DESEN GRUPLARI
12SÜSLEMEDE GÖRÜLENMOTİF VE DÜZENLER
13BİTKİSEL SÜSLEME
14FİGÜRLÜ SÜSLEMELER
15Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Oktay Aslanapa, Türk Sanatı, Remzi Kitabevi A.Ş., İstanbul 1999. İlhan Özkeçeci, Zamanı Aşanlar-IX.yyıla Kadar Türk Sanatı-, İstanbul 2004. Celal Esat Arseven, Türk Sanatı, Cem Yayınevi, Karaca Matbaası, İstanbul 1973. Ernst Diez-Oktay Aslanapa, Edebiyat Fakültesi Yayınları, no: 627 Nejat Diyarbekirli, “Türk Sanatının Kaynaklarına doğru”, Türk Sanatı Tarihi Araştırma Ve İncelemeleri II, İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Türk Sanatı Tarihi Enstitüsü Yayını, Milli Eğitim Basımevi , İstanbul 1969.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav155
Final Sınavı155
Derse Katılım13226
Bireysel Çalışma11010
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma155
Ev Ödevi21020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)76
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1424435
ÖÇ2553122
ÖÇ3434353
ÖÇ4224444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr