Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 1908020304 | TÜRK SANAT TARİHİ - I | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Türk ve İslam sanatının tarihi gelişimini ve özelliklerini öğrenmek, resim, heykel, minyatür ve mimari eserler ve mimari süsleme özelliklerini Türk ve İslam dünyasında meydana getirilmiş sanat zenginliklerini tanımak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Abdullah GÜMÜŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İslam sanatının gelişim sürecini bilir | 2 | Sanat Olgusunu Etkileyen Faktörleri bilir | 3 | Mescit, cami ve medrese mimarisinin tarihsel gelişimini kavrar | 4 | Türk İslam sanat eserlerinin özelliklerini bilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sanatın tanımı ve çeşitleri, İslam sanatı ve özellikleri, İslam mimarisinin tarihi gelişimi, İslam mimarisinde yapılar ve özellikleri; cami ve mescitler, eğitim yapıları (medreseler) ve türbeler, mimari süsleme ve diğer tezyini sanatlar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sanat Kavramı ve Sanatın Dalları | | | 2 | Sanat Olgusunu Etkileyen Faktörler | | | 3 | Türk İslam Sanatları | | | 4 | Erken Dönem İslam Mimarisi | | | 5 | Emevi ve Abbasi Dönemi Eserleri | | | 6 | Anadolu Dışındaki Müslüman Türk Devletlerinde Bulunan Mimari Eserler | | | 7 | Büyük Selçuklu ve Anadolu Beylikleri Dönemi Mimarisi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Anadolu Selçukluları Dönemi Mimari Eserleri | | | 10 | Osmanlı Dönemi Mimarisi | | | 11 | Erken Dönem Osmanlı Eserleri | | | 12 | Klasik Dönem Osmanlı Mimarisi | | | 13 | Mimaride Süsleme (Çini, Hat, Kalem işi ve Taş işçiliği) | | | 14 | Türk Kitap Sanatları (Tezhip, Minyatür, Ebru ve Cilt) | | | 15 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yılmaz Can -Recep Gün, Anahatlarıyla Türk-İslam Sanatları Estetiği Samsun-2004
Nusret Çam, İslam da Sanat Sanatta İslam, Akçağ Yayınları, Ankara 1997
Aslanapa, Oktay (1989). Türk Sanatı, (2. Baskı). İstanbul: Remzi Kitabevi. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Derse Katılım | 13 | 2 | 26 |
Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Okuma | 13 | 3 | 39 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 4 | 5 | 2 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 2 | 5 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 2 | 5 | 4 | 3 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|