Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 1908020200 | GELENEKSEL TÜRK DESENLERİ - II | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci, klasik motiflerden oluşturulacak kompozisyon kurgusunu öğrenecektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
ÖĞR.GÖR. Pelin Güleda KARADENİZ, ÖĞR.GÖR. Melahat TELERİ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çizilişlerine göre rumi motiflerini çizebilecektir | 2 | Kullanış şekline göre rumi motiflerini çizebilecektir | 3 | Bulut motifi çizmek | 4 | Sap Çıkması Çizmek | 5 | Negatif motif (çifte tahrir, havalı tahrir) çizmek | 6 | Helezon çizebilecektir. | 7 | Helezonlara motifleri çizebilecektir | 8 | Kompozisyonu temize geçirebilecekti | 9 | Renkli eskiz çizebilecektir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1.ÇİZİLİŞLERİNE GÖRE RUMİ MOTİFLERİNİ ÇİZMEK
1.1. Rumi motifinin çizilişine göre çeşidini bilme
1.2. Kompozisyona göre çizilecek Rumi motifini belirleme
1.3. Kullanılacak Rumi motifinin yapısını bilme
2. KULLANIŞ ŞEKLİNE GÖRE RUMİ MOTİFLERİNİ ÇİZMEK
1. Rumi motifinin kullanış şekillerine göre çeşidini bilme
2. Kompozisyona göre çizilecek Rumi motifini belirleme
3.BULUT MOTİFİ ÇİZMEK
1. Çizilişlerine göre bulut motiflerini bilme
2. Kullanış şekiller inine göre bulut motiflerini bilme
4. SAP ÇIKMASI ÇİZMEK
1. Sap çıkması motifinin kullanılacağı çeşidini bilme
2. Kullanılacak sap çıkması motifinin ebadını bilme
5. NEGATİF MOTİF (ÇİFTE TAHRİR, HAVALI TAHRİR) ÇİZMEK
1. Hangi motifi nasıl çift tahriri uygulanacağını bilme
2.Çift tahrir uygulanacak motiflerin uygunluğunu bilme
6- HELEZON ÇİZMEK
1. Helezon formunun dirersel olduğunu bilme
2. Helezonun değişik alanlara uygulanacağını bilme
7. YAY ÇİZMEK
1. Yay sisteminin serbest hareketlerle çizildiğini bilmek
2. Yay sisteminin değişik alanlara uygulanacağını bilme
8.HELEZONLARA MOTİFLERİ ÇİZMEK
1 . Kompozisyonu temize Hatai motifinin helezonları birleşim yerlerine çizileceğini bilme
2. Hatai motifinin helezonlarda yön gösterdiğini bilmek
9.KOMPOZİSYONU TEMİZE GEÇMEK
1. Motifleri temize geçerken
2. Helezon yapısının bozulmaması gerektiğini bilme
10.RENKLİ ESKİZ ÇİZMEK
1. Dalları sarı renkle boyama
2. Yaprakları sarı renkle boyama |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Rumı motifi çizmek
| x | | 2 | Fantastik figürler çizmek
| x | | 3 | Simurg, ejderha,anka figürleri çizmek
| x | | 4 | Bulut motifi çizmek
| x | | 5 | Çin bulutu türlerini çizmek
| x | | 6 | Sap çıkması çizmek
| x | | 7 | Negatif (havalı)motif çizmek
| x | | 8 | Çifte tahrirle motif çizmek
| x | | 9 | Helozon Çizmek
| x | | 10 | Yay çizmek
| x | | 11 | Helezonlara bitkisel, naturalist motiflerı yerlestırmek
| x | | 12 | Helezonlara sitilize,hayvansal motiflerı yerlestırmek
| x | | 13 | Kompozisyonu temize geçirmek
| x | | 14 | Renkli eskiz yapmak
| x | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders Notu |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Uygulama/Pratik | 1 | 20 | 20 |
Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|