Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Year of Study | Yarıyıl | AKTS | 19080100200 | TEMEL SANAT EĞİTİMİ - II | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
Gözün algılayabildiği bir skala içerisinde açık-koyu valörünü farkedip uygulayarak, kütle, hacim ve 2 boyut ile 3 boyut farklılığını ortaya koymak. Daha sonra 2 boyutlu ve 3 boyutlu elemanları kullanarak kurgulamak ve kompozisyonlar oluşturmak. Kompozisyonun çeşitli değişkenleri hakkında derinlikli bir bakış açısı elde etmek. Temel karşıtlıkları barındıran elemanların, kompozisyonun bu temel ilkelerine bağlı olarak karmaşık bir organizasyonla biraraya gelişlerini sağlamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Ebru KÖSE KOÇAK |
Learning Outcomes |
1 | Temel Plastik araçların keşfedilmesi
2 Görme ve biçimlendirmeye dair kişisel deneyimlerin açığa çıkarılması
3 Sanatsal tekniklerin kişiye verdikleri olanakların öğrenci tarafından sınanması
4 Resimsel bir ifade düzeni olarak desen çizme eylemi ve geçmişten günümüze desene dair farklı yaklaşımların tipik örnekleriyle tartışılması
5 Model ve ölüdoğa resim türleri üzerinden ağırlıklı olarak kurşunkalem, füzen, lavi, suluboya ve guvaş tekniklerini kullanarak - konular öğrenci tarafından çalışılması. | 2 | Sanatsal tekniklerin kişiye verdikleri olanakların öğrenci tarafından sınanması | 3 | Sanatsal tekniklerin kişiye verdikleri olanakların öğrenci tarafından sınanması | 4 | Resimsel bir ifade düzeni olarak desen çizme eylemi ve geçmişten günümüze desene dair farklı yaklaşımların tipik örnekleriyle tartışılması |
|
Mode of Delivery |
Birinci Öğretim |
Prerequisites and co-requisities |
ön koşul yok |
Recommended Optional Programme Components |
|
Course Contents |
Temel sanata ait bilgilerin pekiştirilmesinin yanı sıra, öğrencilerin malzemeye olan yatkınlıklarının, konsantrasyonlarının ve titizliklerinin de geliştirilmesi.
Kompozisyonun temel ilkelerinden çıkışla 2 ve 3 boyutlu kompozisyonların ve düzenlemelerin yapılması.
Siyah-Beyaz ve Renk ile ilgili uygulamalar, soyut-somut bir anlayışla yeniden değerlendirme.
Tamamen serbest bir alan içinde, öğrencilerin özgür düşünerek ancak belli bir disiplini kaybetmeden, düşündüklerini hayal gücüyle üretime dönüştürmeleri. |
Weekly Detailed Course Contents |
|
Recommended or Required Reading |
Sanatın Öyküsü .H. Gombrich
Sanat. Kollektif. NTV YAYINLARI |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Ara Sınav | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | SUM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | | Work Placement(s) | yok |
|
Workload Calculation |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Beyin Fırtınası | 3 | 3 | 9 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ev Ödevi | 14 | 2 | 28 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
LO1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | LO2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | LO3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | LO4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|