Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 19080100200 | TEMEL SANAT EĞİTİMİ - II | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Gözün algılayabildiği bir skala içerisinde açık-koyu valörünü farkedip uygulayarak, kütle, hacim ve 2 boyut ile 3 boyut farklılığını ortaya koymak. Daha sonra 2 boyutlu ve 3 boyutlu elemanları kullanarak kurgulamak ve kompozisyonlar oluşturmak. Kompozisyonun çeşitli değişkenleri hakkında derinlikli bir bakış açısı elde etmek. Temel karşıtlıkları barındıran elemanların, kompozisyonun bu temel ilkelerine bağlı olarak karmaşık bir organizasyonla biraraya gelişlerini sağlamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Ebru KÖSE KOÇAK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Temel Plastik araçların keşfedilmesi
2 Görme ve biçimlendirmeye dair kişisel deneyimlerin açığa çıkarılması
3 Sanatsal tekniklerin kişiye verdikleri olanakların öğrenci tarafından sınanması
4 Resimsel bir ifade düzeni olarak desen çizme eylemi ve geçmişten günümüze desene dair farklı yaklaşımların tipik örnekleriyle tartışılması
5 Model ve ölüdoğa resim türleri üzerinden ağırlıklı olarak kurşunkalem, füzen, lavi, suluboya ve guvaş tekniklerini kullanarak - konular öğrenci tarafından çalışılması. | 2 | Sanatsal tekniklerin kişiye verdikleri olanakların öğrenci tarafından sınanması | 3 | Sanatsal tekniklerin kişiye verdikleri olanakların öğrenci tarafından sınanması | 4 | Resimsel bir ifade düzeni olarak desen çizme eylemi ve geçmişten günümüze desene dair farklı yaklaşımların tipik örnekleriyle tartışılması |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
ön koşul yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Temel sanata ait bilgilerin pekiştirilmesinin yanı sıra, öğrencilerin malzemeye olan yatkınlıklarının, konsantrasyonlarının ve titizliklerinin de geliştirilmesi.
Kompozisyonun temel ilkelerinden çıkışla 2 ve 3 boyutlu kompozisyonların ve düzenlemelerin yapılması.
Siyah-Beyaz ve Renk ile ilgili uygulamalar, soyut-somut bir anlayışla yeniden değerlendirme.
Tamamen serbest bir alan içinde, öğrencilerin özgür düşünerek ancak belli bir disiplini kaybetmeden, düşündüklerini hayal gücüyle üretime dönüştürmeleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Öğrenciler ile tanışma, dersin içeri ile ilgili öğrencileri bilgilendirme, malzemelerin bildirimi. | | | 2 | | Görsel Sanatlarda Nokta
Nokta uygulamalarıyla kompozisyon çalışmaları. | | 3 | | Görsel Sanatlarda Çizgi Kaynak
Çizgi uygulamalarıyla kompozisyon çalışmaları. | | 4 | | Nokta ve çizgi (karma) uygulamalarıyla kompozisyon düzenleme. | | 5 | | Açık/Koyu ve Işık/Gölge Kaynak
Açık ve koyu değer ton çubuğu uygulaması | | 6 | | Nesnelerin Temel Yapısı
Temel cisimlerin çiziminin gösterimi,
Temel nesneler üzerinde ışık ve gölge çalışması. | | 7 | | SINAV | | 8 | | Görsel Sanatlarda Doku Kaynak
Doku uygulamaları ile kompozisyon çalışması. | | 9 | | Renk Bilgisi Kaynak
Doğada renk konusu üzerine öğrencilerle söyleşi. | | 10 | | Ton ve Valör | | 11 | | Oran / Orantı
Oran-Orantı uygulamaları. | | 12 | | Perspektif
Perspektif uygulamaları. | | 13 | | Çalışmaların; eksilerinin tamamlanması, dosyalanması, sunumu, teslim edilmesi ve değerlendirme. | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Sanatın Öyküsü .H. Gombrich
Sanat. Kollektif. NTV YAYINLARI |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Beyin Fırtınası | 3 | 3 | 9 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ev Ödevi | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|