Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYear of StudyYarıyılAKTS
19080100200TEMEL SANAT EĞİTİMİ - IIZorunlu126
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Gözün algılayabildiği bir skala içerisinde açık-koyu valörünü farkedip uygulayarak, kütle, hacim ve 2 boyut ile 3 boyut farklılığını ortaya koymak. Daha sonra 2 boyutlu ve 3 boyutlu elemanları kullanarak kurgulamak ve kompozisyonlar oluşturmak. Kompozisyonun çeşitli değişkenleri hakkında derinlikli bir bakış açısı elde etmek. Temel karşıtlıkları barındıran elemanların, kompozisyonun bu temel ilkelerine bağlı olarak karmaşık bir organizasyonla biraraya gelişlerini sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Ebru KÖSE KOÇAK
Learning Outcomes
1Temel Plastik araçların keşfedilmesi 2 Görme ve biçimlendirmeye dair kişisel deneyimlerin açığa çıkarılması 3 Sanatsal tekniklerin kişiye verdikleri olanakların öğrenci tarafından sınanması 4 Resimsel bir ifade düzeni olarak desen çizme eylemi ve geçmişten günümüze desene dair farklı yaklaşımların tipik örnekleriyle tartışılması 5 Model ve ölüdoğa resim türleri üzerinden ağırlıklı olarak kurşunkalem, füzen, lavi, suluboya ve guvaş tekniklerini kullanarak - konular öğrenci tarafından çalışılması.
2Sanatsal tekniklerin kişiye verdikleri olanakların öğrenci tarafından sınanması
3Sanatsal tekniklerin kişiye verdikleri olanakların öğrenci tarafından sınanması
4Resimsel bir ifade düzeni olarak desen çizme eylemi ve geçmişten günümüze desene dair farklı yaklaşımların tipik örnekleriyle tartışılması
Mode of Delivery
Birinci Öğretim
Prerequisites and co-requisities
ön koşul yok
Recommended Optional Programme Components
Course Contents
Temel sanata ait bilgilerin pekiştirilmesinin yanı sıra, öğrencilerin malzemeye olan yatkınlıklarının, konsantrasyonlarının ve titizliklerinin de geliştirilmesi. Kompozisyonun temel ilkelerinden çıkışla 2 ve 3 boyutlu kompozisyonların ve düzenlemelerin yapılması. Siyah-Beyaz ve Renk ile ilgili uygulamalar, soyut-somut bir anlayışla yeniden değerlendirme. Tamamen serbest bir alan içinde, öğrencilerin özgür düşünerek ancak belli bir disiplini kaybetmeden, düşündüklerini hayal gücüyle üretime dönüştürmeleri.
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
Recommended or Required Reading
Sanatın Öyküsü .H. Gombrich Sanat. Kollektif. NTV YAYINLARI
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Ara Sınav1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Sınavı1100
SUM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
SUM100
Language of Instruction
Work Placement(s)
yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14456
Uygulama/Pratik14228
Soru-Yanıt14114
Beyin Fırtınası339
Bireysel Çalışma14456
Ev Ödevi14228
TOTAL WORKLOAD (hours)195
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
LO1555555
LO2555555
LO3555555
LO4555555
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr