Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 19080100200 | TEMEL SANAT EĞİTİMİ - II | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Gözün algılayabildiği bir skala içerisinde açık-koyu valörünü farkedip uygulayarak, kütle, hacim ve 2 boyut ile 3 boyut farklılığını ortaya koymak. Daha sonra 2 boyutlu ve 3 boyutlu elemanları kullanarak kurgulamak ve kompozisyonlar oluşturmak. Kompozisyonun çeşitli değişkenleri hakkında derinlikli bir bakış açısı elde etmek. Temel karşıtlıkları barındıran elemanların, kompozisyonun bu temel ilkelerine bağlı olarak karmaşık bir organizasyonla biraraya gelişlerini sağlamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Arş Gör. Ebru KÖSE KOÇAK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Temel Plastik araçların keşfedilmesi
2 Görme ve biçimlendirmeye dair kişisel deneyimlerin açığa çıkarılması
3 Sanatsal tekniklerin kişiye verdikleri olanakların öğrenci tarafından sınanması
4 Resimsel bir ifade düzeni olarak desen çizme eylemi ve geçmişten günümüze desene dair farklı yaklaşımların tipik örnekleriyle tartışılması
5 Model ve ölüdoğa resim türleri üzerinden ağırlıklı olarak kurşunkalem, füzen, lavi, suluboya ve guvaş tekniklerini kullanarak - konular öğrenci tarafından çalışılması. | 2 | Sanatsal tekniklerin kişiye verdikleri olanakların öğrenci tarafından sınanması | 3 | Sanatsal tekniklerin kişiye verdikleri olanakların öğrenci tarafından sınanması | 4 | Resimsel bir ifade düzeni olarak desen çizme eylemi ve geçmişten günümüze desene dair farklı yaklaşımların tipik örnekleriyle tartışılması |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
ön koşul yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Temel sanata ait bilgilerin pekiştirilmesinin yanı sıra, öğrencilerin malzemeye olan yatkınlıklarının, konsantrasyonlarının ve titizliklerinin de geliştirilmesi.
Kompozisyonun temel ilkelerinden çıkışla 2 ve 3 boyutlu kompozisyonların ve düzenlemelerin yapılması.
Siyah-Beyaz ve Renk ile ilgili uygulamalar, soyut-somut bir anlayışla yeniden değerlendirme.
Tamamen serbest bir alan içinde, öğrencilerin özgür düşünerek ancak belli bir disiplini kaybetmeden, düşündüklerini hayal gücüyle üretime dönüştürmeleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Sanatın Öyküsü .H. Gombrich
Sanat. Kollektif. NTV YAYINLARI |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Beyin Fırtınası | 3 | 3 | 9 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ev Ödevi | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|