Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
19080100101PERSPEKTİF - IZorunlu115
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Geleneksel sanat tasarımı üretiminde üç boyutlu düşünme üç boyutlu tasarımı ifade edebilme yetisinin kazandırılması ve mimari gölge ile derinlik algılamasının geliştirilmesi.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesi Abdullah GÜMÜŞ
Öğrenme Çıktıları
1Üç boyutlu düsünme ve ifade edebilme becerisi kazanma
2Perspektifin tanımını, önemini ve çeşitlerini kavramak
3Perspektifi oluşturan öğeleri kavramak
4Hacimlerin merkezi perspektiflerini çizebilmeyi kavramak
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Perspektifin tanımı önemi ve çeşitleri, resim düzlemi, durak noktası, esas ışın ve bakış noktası, göz yüksekliği Konunun yerleştirilmesi. Işınlar metodu ile perspektif çizimi. Noktanın, doğrunun, düzlemin, Prizmanın merkezi perspektiflerinin çizilmesi. Temel mobilyaların merkezi perspektiflerinin çizilmesi. Perspektif Çiziminde Derinlik ve Yükseklik Hesaplanması
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Perspektif hakkında genel anlatım.Perspektiflerin teknik çizim metodunun anlatımı & ev ödevi olarak uygulaması
2Noktanın.doğrunun ve düzlemin merkezi perspektifinin çizimi.Temel geometrik formların çizimini yapmak.
3Konik perspektifin teknik çizim metodunun anlatımı.Konik perspektif çizim ödev uygulaması.
4Genel metodla kaçış kuralları ve yardımcı ölçü noktalarının belirlenmesi ve perspektif çizimine getirdiği kolaylıkların anlatımı.Geometrik formların tek kaçış noktalı perspektif çizimini yapmak.
5Merkezi kaçış noktasından yararlanarak iç perspektif çizimi.İç mekan çizimi ödev.
6Derinlik ölçü metodundan yararlanarak iç perspektif çizimi.İç mekan kompozisyonları tek kaçış noktalı perspektif çizimini yapmak.
7Yükseklik – derinlik kaçma noktasının bulunması, perspektif çiziminde kullanıldıkları durumların çizime etkisiİç mekan kompozisyonları tek kaçış noktalı perspektif çizimini yapmak
8Ara Sınav 1
9Hacimlerin merkezi perspektiflerinin çizilmesi mobilya.İç mekan kompozisyonları tek kaçış noktalı perspektif çizimini yapmak.
10Mimari cephelerde gölge uygulamaları.Konu ile proje çizimi yapılması.
11Yüzey prizmaların köşe perspektiflerinin çizilmesi.Yüzey prizmaların köşe perspektiflerinin çizilmesi.
12Mobilyaların köşe perspektifi çizilmesi.Proje çizimi yapılması.
13Mobilyaların köşe perspektifi çizilmesi.Proje çizimi yapılması.
14Projelerde gölge tonlarının belirlenmesi.Proje çizimi yapılması.
15Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Işık., Z., Ağaçişleri Teknik Resmi Ders kitabıIşık., Z., Perspektif 1995 Tüm perspektif ve mimari gölge kitapları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı11010
Derse Katılım14570
Uygulama/Pratik13226
Ev Ödevi14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)158
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1444444
ÖÇ2143424
ÖÇ3325423
ÖÇ4243344
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr