Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
19080100700RESİM ATÖLYE - V Zorunlu476
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Sanat kavramlarının ve plastik biçimlendirmenin temel ilkelerini görsel düşünme mantığı içinde kavratmak. Resmin plastik oluşum sürecinin izlenmesini ve tartışılmasını deneyimleyerek, imgelem gücü ve yaratıcılığa dayalı özgün anlatım dilleri geliştirmek ve güven duygusunu kazandırmak. Sanatın bir dönüştürme eylemi olarak da algılanmasını sağlamak. Estetik farkındalık yaratmak ve araştırıcı-sorgulayıcı kişilik geliştirmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Abdül Tekin
Öğrenme Çıktıları
1Sanatın temel kavramları hakkında bilgi sahibi olur, 2. Plastik biçimlendirmenin temel ilkelerini kavrar, 3. Doğayı ve çevreyi sorgulayıcı gözle görme ve gördüğünü aktarabilme becerisi kazanır, 4. Yüzey ve üç boyuta ilişkin temel becerileri edinir, 5. Plastik değerler arasında biçim ve anlam ilişkileri kurar, 6. Plastik değerleri ve öğeleri kompozisyon kurallarına göre uygular.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Dersin önkoşulu yoktur.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Sanatın temel kavramlarının araştırılması, sorgulanması ve tartışılması; Sanatsal dilin temel öğelerinin incelenmesi ve gerekli uygulamaların yapılması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Resim sanatında sürrealist yönelimler bilinç ve ötesiResim sanatında sürrealist yönelimler bilinç ve ötesi
2Resim sanatında sürrealist yönelimler bilinç ve ötesiResim sanatında sürrealist yönelimler bilinç ve ötesi
3Dadaist ve ekspresyonist sanat uygulamalarıDadaist ve ekspresyonist sanat uygulamaları
4Bir sanatsal üretim materyali olarak seri üretim ve sanattaki uygulamalarıBir sanatsal üretim materyali olarak seri üretim ve sanattaki uygulamaları
5Sanat nesnesi, seri üretim nesne ve buluntu nesnenin sanatsal malzeme olarak değerlendirilmesi, kavramdan nesneyeSanat nesnesi, seri üretim nesne ve buluntu nesnenin sanatsal malzeme olarak değerlendirilmesi, kavramdan nesneye
6Sanat eseri üretim süreçleri ve eylem odaklı sanat deneyimlerinin resim sanatına etkileriSanat eseri üretim süreçleri ve eylem odaklı sanat deneyimlerinin resim sanatına etkileri
7Sanatın toplusal dokusu ve pentür uygulamalarındaki örnekler, savaşlar ve sanata yansımlarıSanatın toplusal dokusu ve pentür uygulamalarındaki örnekler, savaşlar ve sanata yansımları
8Ara sınavAra sınav
9Sanatta savaş sonrası yeniden nesne odaklı üretimSanatta savaş sonrası yeniden nesne odaklı üretim
10Popüler imgelerin sanatta temsiliPopüler imgelerin sanatta temsili
11Sanatta sokak uygulamaları mekana göre sanat uygulamalarıSanatta sokak uygulamaları mekana göre sanat uygulamaları
12Sanatta sokak uygulamaları mekana göre sanat uygulamalarıSanatta sokak uygulamaları mekana göre sanat uygulamaları
13Resimde yüzeysel transfer uygulamalarından örneklerResimde yüzeysel transfer uygulamalarından örnekler
14Resimde yüzeysel transfer uygulamalarından örneklerResimde yüzeysel transfer uygulamalarından örnekler
15Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Gürer, L. (1990) Temel Tasarım. İstanbul: İTÜ Yayınları Denel B. (1981) Temel tasarım ve yaratıcılık. Ankara: ODTÜ Mim. Fak. Yayınları Saldıray S. (1979) Gözlemsel Çözümsel Yöntemle Yeni Düzen Yeni Biçim. İstanbul: İst.Dev. Güzel sanatlar Akademisi Yayınevi Arnheim R. (2004) Görsel düşünme. İstanbul: Metis yayınları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Staj durumu yok.
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Uygulama/Pratik14684
Ev Ödevi81080
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)168
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ1                        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr