Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
19080100602DESEN- VI Zorunlu366
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Desen I dersi temel düzeyde basit form ve içeriğe sahip nesnelerden başlayarak sanatsal ele alma pratiklerini resim sanatının tarihsel izlencesi üzerinden ; çizgi, biçim, form, doku, kompozisyon, mekan ve atmosfer yetilerini kullanma becerisini kazandırılmasıdır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Abdül TEKİN
Öğrenme Çıktıları
1Desenin geleneksel metot ve uygulama biçimlerine uygun ifadesi, Alternatif yüzey ve malzeme ile desen üretme, yüzey doku ve sanatsal ifade yöntemlerine giriş becerilerini kazanma.
2Desende biçim ve form uygulamaları yapar
3Alternatif neslerin desenlerini yenilikçi metotlar ile uygular
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ön koşulu olan ders bulunmamaktradır.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Nesne etütleri üzerinden kurgusal mekana uzanan çizgi ve lekenin sanatsal uygulamala esasları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Figür çiziminde Karakteristik çizgi arayışlarıFigür çiziminde Karakteristik çizgi arayışları
2Figür çiziminde Karakteristik çizgi arayışlarıFigür çiziminde Karakteristik çizgi arayışları
3Figür çiziminde karakteristik leke ve form arayışlarıFigür çiziminde karakteristik leke ve form arayışları
4Figür çiziminde alternatif çizim gereçlerinin kullanımıFigür çiziminde alternatif çizim gereçlerinin kullanımı
5Çizgi ile duyguların ifadesiÇizgi ile duyguların ifadesi
6Çizgi ile duyguların ifadesiÇizgi ile duyguların ifadesi
7ArasınavArasınav
8Karakteristik desen çalışmalarında baş etütleriKarakteristik desen çalışmalarında baş etütleri
9Karikatür çizimlerinde desen üsluplarıKarikatür çizimlerinde desen üslupları
10Karikatür çizimlerinde desen üsluplarıKarikatür çizimlerinde desen üslupları
11Sanatçıların çizimlerinden desen karakteristiğine yönelilk çıkarımlarSanatçıların çizimlerinden desen karakteristiğine yönelilk uygulamalı çalışmalar
12Figürde abartılı çizgi ve leke kullanımı ile öznel çözümlemelerFigürde abartılı çizgi ve leke kullanımı ile öznel çözümlemeler
13Eskiz çalışmalarında abartılı çizgi ve leke kullanımı ile öznel çözümlemelerEskiz çalışmalarında abartılı çizgi ve leke kullanımı ile öznel çözümlemeler
14Eskiz uygulamalarında abartılı leke ve çizgi kullanımı ile öznel arayışlarEskiz uygulamalarında abartılı leke ve çizgi kullanımı ile öznel arayışlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Charles, V. ve Klaus H. C. (2019). 1000 Muhteşem Desen. (M. A. Öztürk, Çeviri). Zedya Kitap. İstanbul Müftüoğlu, M. O. (2011). Desen. Say Yayınları. İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav170
Uygulama/Pratik130
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Staj koşulu bulunmamaktadır.
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Uygulama/Pratik14228
Beyin Fırtınası339
Bireysel Çalışma14342
Ev Ödevi14456
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)167
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ1334554245554422553454455
ÖÇ2334554245554423333354443
ÖÇ3                        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr