Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYear of StudyYarıyılAKTS
19080100403GENEL SANAT TARİHİ - II Zorunlu243
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Sanat Tarihi biliminin temel kavram ve terimlerinin öğrenilmesi, sanat tarihinin dönemlerini ve bu dönemlerde üretilen eserlerin incelenme yöntemlerinin öğrenilmesi, dünya ve Anadolu sanatının önemli örneklerinin tanıtılması amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Abdül TEKİN
Learning Outcomes
1Sanat Tarihi literatürü ile ilgili temel kaynakların öğrenilmesi.
2Sanat Tarihi biliminin ne olduğu ve hangi konuları içerdiğinin öğrenilmesi.
3Dünya ve Anadolu sanat tarihi kronolojisinin öğrenilmesi.
4Anadolu Uygarlıklarının kültür ve sanat faaliyetlerinin öğrenilmesi.
Mode of Delivery
Birinci Öğretim
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
Sunum eşliğinde öğrenci katılımı ile gerçekleştirilecektir.
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Sanat Tarihinin inceleme alanı olarak heykel sanatı
2Heykel sanatı ile ilgili özel terim ve kavramlar ile bir heykelin incelenmesi
3Tarih öncesi çağlarda Anadolu
4Tarih öncesi çağlarda Anadolu
5İlkçağlarda Anadoluda kurulan uygarlıklar
6Hitit mimarlığının doğuşu, gelişimi ve önemli örnekleri
7Hitit kabartma ve heykel sanatı
8Ara Sınav
9Frig mimarlığı ve sanatı.
10Lidya mimarlığı ve sanatı.
11Urartu mimarlığı ve sanatı.
12Anadoluda Yunan - Roma Uygarlıkları, mimari ve sanatları.
13Anadoluda Yunan - Roma Uygarlıkları, mimari ve sanatları
14Anadolu Türk Sanatı kronolojisi ve temel bilgiler
15Final
Recommended or Required Reading
Adnan Turani, Dünya Sanatı Tarihi, İstanbul, 2000. Erwin Panofsky, İkonografi ve İkonoloji, (Çev. Engin Akyürek), İstanbul, 1995. Yusuf Boysal, Grek Klasik Devir Heykeltraşlığı, Ankara, 1967. C. W. Ceram, Tanrılar, Mezarlar ve Bilginler, (Türkçesi: Hayrullah Örs), İstanbul, 1999. C. W. Ceram, Tanrıların Vatanı Anadolu, (Türkçesi: Esat Mermi Erendor), İstanbul, 2002. Ekrem Akurgal, Anadolu Kültür Tarihi, Ankara, 1998. Ekrem Akurgal, Anadolu Uygarlıkları, İstanbul, 2000. Seton Lloyd, Türkiyenin Tarihi, (Çev. Ender Varinlioğlu), Ankara, 1998.
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Ara Sınav1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Sınavı1100
SUM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
SUM100
Language of Instruction
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Ara Sınav11010
Final Sınavı11010
Derse Katılım13226
Bireysel Çalışma155
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Ev Ödevi13226
TOTAL WORKLOAD (hours)97
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
PO
14
PO
15
PO
16
PO
17
PO
18
PO
19
PO
20
PO
21
PO
22
PO
23
PO
24
LO1333452343553432445352344
LO2425342433444553445433454
LO3334543444424524333344545
LO4442334445334444542444345
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr