Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
19080100401DENEYSEL SANAT ATÖLYE - II Zorunlu246
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrenciyi, sanatı bir bilgi üretim ve deneyim alanı olarak ele alarak görsel düşünme ve algılama,kendini ifade etme,hayal gücünü geliştirme ve sanatsal araçları kullanarak araştırma yapmayı ve yaratıcı fikirler üretmeye olanak vermektir. Günümüz sanatının ortaya koyduğu çok yönlü düşünme yöntemleri bireysel ve toplumsal duyarlığın gelişmesini sağladığı gibi ,sanatın anlam üreten bir alan olarak, öğrencinin görsel,duysal,bedensel yeteneklerin gelişmesine katkıda bulunmak ve farklı ifade yollarının mümkün olduğunun uygulama ile göstermektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör Akif BAYRAK
Öğrenme Çıktıları
1Birey ve toplumsal olarak sorumluluk bilinci kazanmak,
2meseleleri farklı şekilde ele alma ve çözümleme yeteneği
3kendi bireysel yeteneklerini keşfetme
4yenilikçi ve orjinal fikir üretme cesareti
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Dersin içeriği, sanatta görme ve anlamdırma pratiği,otoportre ve persona,kimlik,sanat ve iktidar ilişkileri,kültürel farklılıklar, toplumsal cinsiyet,ütopya,avantgard gibi konuları sanatın dil ve ifade olanakları içinde ele almak ve bir atölye çalışması içinde teori ve pratiğin içiçe geçtiği uygulamalarla bu konuları yaratıcı atölye çalışmalarına dönüştürmek.Öğrenciler,fikirlerini desen, fotoğraf ve video,maket ve arşiv çalışması haritalama,obje,performatif çalışmalar,performans,kamusal alanda uygulama,mekana özgü çalışmalar gibi sanatsal pratiklerin ifade olanakları içinde geliştirirler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Rönesans ve Barok dönemin resimsel form anlayışının karşılaştırmalı görsel okuması.İmajlarla desteklenen dersyok
2Rambrandt ve otoporte ve varlık sorunu,benlik ve çağdaş sanata yansımaları.İmajlarla desteklenen dersyok
317yy da bir statü sembolü olarak Naturmorte’dan günümüzde tüketim malzemesi olarak Sanat Objesi.İmajlarla desteklenen dersyok
4Seçilen sanatcı ve yapıtlarından ödünç alınan bir kavramın bir atölyeye dönüştürülmesi.Uygulama,İmge atölyesi,kolaj,dijital baskı ve arşiv araştırması,maket,desen,performans.yok
5Seçilen sanatcı ve yapıtın araştırma,uygulama,tartışma yöntemleri.Kavramsal çerçeve,bağlamlar,anlam dizgelerinin analizi ve kendine maletme süreçlerine uygulamanın olanaklarıyla başlangıç.Okuma,araştırma,kitap,imaj,internetyok
6Uygulama,tartışma,araştırmaOkuma,araştırma,kitap,imaj,internetyok
7Vizeyazılı sınavyok
8UygulamaUygulamayok
9UygulamaUygulamayok
10UygulamaUygulamayok
11ÖdevÖdev incelemesiyok
12Öğrenci konu anlatımıÖğrenci konu anlatımıyok
13Öğrenci Konu AnlatımıÖğrenci Konu Anlatımıyok
14Final SınavıÖdev Kontrolüyok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ruhberg-Schneckenburger-Fricke-Honnef. Art of the 20th Century.Taschen. 2000 Wye/Weitman. Eye on Europe.Prints,books&multiples/1960 to now. The Museum of Modern Art.2006 Goldenberg,Lee Rose. Performance Art,From Futurism to the Present. Thames and Hudson 1993 Edited by Claire Bishop, Participation.Dokuments of Contemporary Art, Whitechapel Gallery and MIT Press 2007 Edited by David Campany. The Cinematic. Dokuments of Contemporary Art, Whitechapel Gallery and MIT Press 2007 Antmen,Ahu. 20.Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık 2008 Leppert,Richard. Sanantta Anlamın Görüntüsü. Çev. İsmail Türkmen (Art and the Committed Eye,The Cultural Functions of Imagery) Ayrıntı Yayınları 2000
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav170
Bireysel Çalışma115
Ev Ödevi115
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı170
Proje Sunma115
Final Sınavı için Bireysel Çalışma115
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım111
Beyin Fırtınası14570
Proje Sunma122
Makale Yazma12020
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14228
Ev Ödevi12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)171
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ1                        
ÖÇ2                        
ÖÇ3                        
ÖÇ4                        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr