Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
19080100305SANAT ESERLERİ ANALİZİ - I Zorunlu234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Sanat Eserlerini oluşturan plastik ve estetik unsurlarının yanı sıra onların ardındaki sosyo-politik, ekonomik koşullar gibi çevresel faktörlerin detaylı bir biçimde incelenmesi amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Sadık Arslan
Öğrenme Çıktıları
1Ders hakkında genel bir bakış açısı geliştirmek üzere sanat eserinin ne olduğu, sanat eserlerinin neden incelendiği, iyi bir inceleme ve eleştirinin nasıl olması gerektiği tartışılır ve çıkarılan sonuçlar da göz önünde bulundurularak eleştiri yapılır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Dersin önkoşulu yoktur.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Ders hakkında genel bir bakış açısı geliştirmek üzere sanat eserinin ne olduğu, sanat eserlerinin neden incelendiği, iyi bir inceleme ve eleştirinin nasıl olması gerektiği tartışılır ve çıkarılan sonuçlar da göz önünde bulundurularak eleştiri yapılır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders hakkında genel bir bakış açısı geliştirmek üzere sanat eserinin ne olduğu, sanat eserlerinin neden incelendiği, iyi bir inceleme ve eleştirinin nasıl olması gerektiği tartışılır ve çıkarılan sonuçlar da göz önünde bulundurularak eleştiri yapılır.
2Analiz çeşitlerine genel bir bakış sunulur. Farklı sanat tarihçilerin yazılarından örnekler ile bir eseri anlamlandırma süreci içinde, eserin görsel öğelerini doğru tanımlayabilmenin önemi vurgulanır.
3Biçimsel analiz türü açıklanır, sanat tarihinden örnekler öğrencilerle birlikte biçimsel olarak analiz edilir.
4Üslupsal analiz türü, farklı sanat tarihçilerin kişisel ve dönemsel üslup analizlerinden örnekler vererek açıklanır. Biyografik analiz hakkında sanat tarihinden örnekler incelenerek bilgi verilir.
5İkonografik ve tarihsel analiz türleri örnekler verilerek açıklanır, sanat eserinin içeriği ile ilgili anlayışın nasıl derinleştirilebileceği öğrencilerle birlikte tartışılır.
6Öğrencilerin yapacakları incelemelerde nasıl bir yöntem izleyebilecekleri genel yöntemeler tartışılır. Sorular cevaplanır. Öğrenci sunumları başlar.
7Öğrenciler yaptıkları incelemeleri sınıfa görsellerle destekleyerek sunarlar. Yaptıkları analiz üzerinde tartışılır, diğer öğrencilerin de katkılarıyla yazılarında geliştirebilecekleri noktalar saptanır, beyin fırtınası yapılır.
8Ara Sınav: Eser eleştiri yazıları teslim edilir. Öğrenciler yaptıkları incelemeleri sınıfa görsellerle destekleyerek sunarlar. Yaptıkları analiz üzerinde tartışılır, diğer öğrencilerin de katkılarıyla yazılarında geliştirebilecekleri noktalar saptanır.
9Öğrenciler yaptıkları incelemeleri sınıfa görsellerle destekleyerek sunarlar. Yaptıkları analiz üzerinde tartışılır, diğer öğrencilerin de katkılarıyla yazılarında geliştirebilecekleri noktalar saptanır, beyin fırtınası yapılır.
10Öğrenciler yaptıkları incelemeleri sınıfa görsellerle destekleyerek sunarlar. Yaptıkları analiz üzerinde tartışılır, diğer öğrencilerin de katkılarıyla yazılarında geliştirebilecekleri noktalar saptanır, beyin fırtınası yapılır.
11Öğrenciler yaptıkları incelemeleri sınıfa görsellerle destekleyerek sunarlar. Yaptıkları analiz üzerinde tartışılır, diğer öğrencilerin de katkılarıyla yazılarında geliştirebilecekleri noktalar saptanır, beyin fırtınası yapılır.
12Öğrenciler yaptıkları incelemeleri sınıfa görsellerle destekleyerek sunarlar. Yaptıkları analiz üzerinde tartışılır, diğer öğrencilerin de katkılarıyla yazılarında geliştirebilecekleri noktalar saptanır, beyin fırtınası yapılır.
13Öğrenciler yaptıkları incelemeleri sınıfa görsellerle destekleyerek sunarlar. Yaptıkları analiz üzerinde tartışılır, diğer öğrencilerin de katkılarıyla yazılarında geliştirebilecekleri noktalar saptanır, beyin fırtınası yapılır.
14Öğrenciler yaptıkları incelemeleri sınıfa görsellerle destekleyerek sunarlar. Yaptıkları analiz üzerinde tartışılır, diğer öğrencilerin de katkılarıyla yazılarında geliştirebilecekleri noktalar saptanır, beyin fırtınası yapılır.
15Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Sanatın Öyküsü /E.H. Gombrich Modern Sanatın Öyküsü/ Norbert Lynton
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Staj durumu yoktur.
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Ev Ödevi1120120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)124
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ1                        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr