Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
19080100302DESEN - III Zorunlu236
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Desen I dersi temel düzeyde basit form ve içeriğe sahip nesnelerden başlayarak sanatsal ele alma pratiklerini resim sanatının tarihsel izlencesi üzerinden ; çizgi, biçim, form, doku, kompozisyon, mekan ve atmosfer yetilerini kullanma becerisini kazandırılmasıdır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Abdül TEKİN
Öğrenme Çıktıları
1Desenin geleneksel metot ve uygulama biçimlerine uygun ifadesi, Alternatif yüzey ve malzeme ile desen üretme, yüzey doku ve sanatsal ifade yöntemlerine giriş becerilerini kazanma.
2Desende biçim ve form uygulamaları yapar
3Alternatif neslerin desenlerini yenilikçi metotlar ile uygular
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ön koşulu olan ders bulunmamaktradır.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Nesne etütleri üzerinden kurgusal mekana uzanan çizgi ve lekenin sanatsal uygulamala esasları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Anatomik desende planlar açık orta koyu değerlerin uygulama örnekleriAnatomik desende planların kullanımı ve açık, orta ve koyu değerlerin uygulamalası
2Figür üzerinden ölçü alma örnekleriFigür üzerinden ölçü alma uygulamaları
3Figürde temel ölçü yöntemleri, antik dönem ve sonrası değişen oranların figürde gösterimiFigürde temel ölçü yöntemleri, antik dönem ve sonrası değişen oranların uygulamalı olarak vurgulanması
4Canlı model üzerinde yönelim ve hareket vurgusuCanlı model üzerinde yönelim ve hareket vurgusuna yönelik uygulama
5Figür çiziminde ışık ve gölgeFigür çiziminde ışık ve gölge uygulamaları
6Figür çiziminde denge unsurları, Asimetrik ve simetrik dengeFigür çiziminde denge uygulamaları, Asimetrik ve simetrik denge
7ArasınavArasınav
8Figür çiziminde perspektif ve rakursi kullanımıFigür çiziminde perspektif ve rakursi uygulamaları
9Figürün ifadesinde boş ve dolu alanlarFigürün ifadesinde boş ve dolu alanların kompozisyon uygulamaları
10Figürün kompozisyon ile ifadesinde vurguFigür çizim uygulamalarında kompozisyonda vurgu
11Figür çiziminde altın oranFigür çiziminde altın oran uygulamaları
12Figür çiziminde kıyafet ve ayakkabı uygulamalarıFigür çiziminde kıyafet ve ayakkabı uygulamaları
13Figür çiziminde kıyafet ve ayakkabı uygulamalarıFigür çiziminde kıyafet ve ayakkabı uygulamaları
14Farklı perpektif bakış açılarına göre figürün ifadesiFarklı perpektif bakış açılarına göre figürün ifadesi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Charles, V. ve Klaus H. C. (2019). 1000 Muhteşem Desen. (M. A. Öztürk, Çeviri). Zedya Kitap. İstanbul Müftüoğlu, M. O. (2011). Desen. Say Yayınları. İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav170
Uygulama/Pratik130
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Staj koşulu bulunmamaktadır.
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Uygulama/Pratik14228
Beyin Fırtınası339
Bireysel Çalışma14342
Ev Ödevi14456
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)167
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ1334554245554422553454455
ÖÇ2334554245554423333354443
ÖÇ3                        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr